آفتاب

کمک بهداشتی و دارویی کره جنوبی به کره شمالی

کمک بهداشتی و دارویی کره جنوبی به کره شمالی

تهران - ایرنا - خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز دوشنبه در گزارشی از کمک دارویی و درمانی این کشور به بیماران کره شمالی خبر داد.

براساس این گزارش، کره جنوبی روزدوشنبه با ارسال یک محموله کمک دارویی به کره شمالی آن کشور را برای مبارزه با بیماری مسری پا و دهان که طی هفته گذشته در آن کشور شایع شده است یاری کرده است.

براساس این گزارش، ارسال کمک به پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی در حالی انجام می گیرد که پیونگ یانگ امروز برگزاری رزمایش مشترک امروز کره جنوبی با آمریکا را محکوم کرد.

این گزارش به نقل از وزارت وحدت کره جنوبی اعلام کرد که سئول همچنین با ارسال یک پیشنهاد به پیونگ یانگ از کره شمالی خواست تا تحت حاکمیتˈپارگ گیونˈ رییس جمهور جدید کره جنوبی گفت و گوها برای ارسال کمک های مستقیم به کره شمالی بیشتر شود.

این وزارتخانه دربیانیه ای که درخصوص شیوع بیماری پا و دهان درکره شمالی صادرکرد آورده است که سئول ضمن ارسال این کمک دارویی، پیشنهاد جدیدی را نیز برای برگزاری نشست های مشترک برای بررسی بیشتر علل شیوع این بیماری و انجام اقدامات ضروری برای یافتن راه های مبارزه با آن به پیونگ یانگ ارایه داده است.

یک مقام وزارت وحدت کره جنوبی به یونهاپ گفت:از آنجایی که پیونگ یانگ خود مشتاق دریافت کمک از سئول است، سئول نیز با ارسال این کمک ها سعی دارد حسن نیت خود را برای تلاش های وحدت بخش دو کره به اثبات برساند.

مترجمام**1378**1856
کد N144936

وبگردی