آفتاب

تعدیل تحریم ها علیه ایران روزنه امیدبرای بسیاری ازشرکت ها در ایتالیا

تعدیل تحریم ها علیه ایران روزنه امیدبرای بسیاری ازشرکت ها در ایتالیا

رم - ایرنا - تعدیل تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران در فضای بحران زده غرب، روزنه ای از امید برای ادامه حیات بسیاری از شرکت ها در ایتالیا و اروپا بوحود آورده است.

ˈجووانی کرئاتورهˈ بازرگان ایتالیایی علاقمند به همکاری در ایران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رم با اشاره به تداوم بحران اقتصادی در غرب، فرصت بوجود آمده از تعدیل تحریم ها علیه ایران را روزنه ای از امید برای ادامه حیات بسیاری از شرکت ها در ایتالیا و اروپا دانست .

وی افزود: با وجود اینکه هنوز در آغاز تعدیل تحریم های یک جانبه علیه ایران هستیم، شرکت های ایتالیایی و غربی بلافاصله به رقابت با یکدیگر برای ورود به ایران پرداخته و نمی خواهند این فرصت استثنایی را از دست بدهند چراکه ایران باتوجه به اهمیت اقتصادی و ژئوپلیتیک درمنطقه، روزنه ای از فرصت ها را در فضای بحران زده گشوده است که امیدواریم با لغو کامل تحریم ها امکان همکاری های بیشتر بوجود آید.

وی گفت:برخی شرکت های ایتالیایی که در گذشته در بازار ایران حضور داشتند، هم اکنون تمایل به بازگشت به این کشور دارند و برخی دیگر نیز با توجه به فرصت استثنایی بوجود آمده قصد ورود به بازاری جدید و رقابت با سایر شرکت های اروپایی را دارند.

این بازرگان ایتالیایی افزود: تعدیل تحریم ها علیه ایران فرصت بسیار خوبی برای شرکت های ایتالیایی جهت سرمایه گذاری در این کشور بوجود آورده است و حتی غول های نفتی از هم اکنون در صف ایستاده و بی صبرانه در انتظار بازگشت به کشوری که یکی از تولیدکنندگان اصلی انرژی در جهان محسوب می شود، هستند.

وی گفت: تعدیل تحریم ها علیه ایران به ما ایتالیایی ها نیز اجازه داده تا بتوانیم به جبران حجم مبادلات تجاری خود با ایران بپردازیم.

این درحالی است که یک هیأت تجاری ایتالیایی روز شنبه به ریاست ˈروزاریو الساندروˈ رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایتالیا و ایران جهت بررسی ظرفیت های اقتصادی ایران و با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی در رم و اتاق های مشترک بازرگانی دو کشور به تهران سفر کرد.

این هیأت در سفر چهار روزه خود به تهران در نشست های دوجانبه با همتایان خود در محل اتاق بازرگانی و همچنین در یک سمینار اقتصادی که در خصوص معرفی ظرفیت های اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری خارجی در ایران در محل وزارت اقتصاد و دارایی برگزار می شود شرکت می کند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایتالیا و ایران قبل از سفر به تهران اظهار داشت که شمار شرکت های علاقمند ایتالیایی برای همکاری با طرف ایرانی، دو برابر شده و حتی آمادگی جهت سرمایه گذاری بخش های مختلف دارند.

گفتنی است که بسیاری از شرکت های ایتالیایی علاقمند به حضور در ایران، اخیرا در همایشی با عنوان « معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در ایران و مناطق ازاد » که توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر میلان در شمال این کشور برگزار شد، شرکت کرده و ظرفیت های ایران را در بخش های مختلف از جمله انرژی، پتروشیمی، کشاورزی و خودروسازی مورد بررسی قرار دادند.

اروپام ** 2171/1547
کد N144929

وبگردی