آفتاب

جهانگیری: ایران و الجزایر برای نشان دادن چهره حقیقی اسلام تلاش کنند

جهانگیری: ایران و الجزایر برای نشان دادن چهره حقیقی اسلام تلاش کنند

تهران- ایرنا- معاون اول رییس جمهوری گفت: ایران و الجزایر دو کشور مسلمان هستند که هر دو از تروریسم آسیب های جدی دیده اند و باید تلاش کنند ضمن مقابله با تروریسم و افراطی گری، چهره حقیقی اسلام را در دنیا به نمایش بگذارند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) در دیدار عبدالمجید بوقره وزیر مشاور وزارت امور خارجه الجزایر ضمن تسلیت کشته شدن گروهی از مردم الجزایر در سانحه سقوط هواپیمای نظامی این کشور، اظهار داشت: ایران و الجزایر همواره از روابطی صمیمانه برخوردار بوده اند و رایزنی مستمر مقامات عالی رتبه و برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور می تواند نقش موثری در توسعه و تحکیم روابط تهران - الجزیره داشته باشد.

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر وجود زمینه های گسترده همکاریهای اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و الجزایر گفت: باید از این فرصت ها برای گسترش همکاریهای مشترک استفاده کرد.

وی اظهار امیدواری کرد در اجلاس آینده کمیسیون همکاریهای دو کشور ضمن بررسی توافقات گذشته، نقشه راهی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور تدوین شود.

جهانگیری خاطر نشان کرد: دو کشور از ظرفیت های خوبی به خصوص در بخش نفت و گاز برخوردارند و تجربیات و توانمندیهای ایران در زمینه های مختلف همچون تولید برق و احداث نیروگاه می تواند نقش موثری در تقویت روابط دو کشور داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه حجم مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و الجزایر در جایگاه پایینی قرار دارد، بر لزوم تلاش دو کشور برای ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی و افزایش حجم تبادلات تجاری تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به جایگاه ممتاز الجزایر در شمال آفریقا و نقش اثرگذار و مثبت ایران در خاورمیانه گفت: ایران و الجزایر می توانند ضمن توسعه روابط، همکاریهای منطقه ای خوب و سازنده ای داشته باشند.

جهانگیری همچنین با قدردانی از مواضع مثبت مقامات الجزایر در قبال توافق هسته ای ژنو، اظهار امیدواری کرد با توافقات صورت گرفته میان ایران و کشورهای 1+5 زمینه گسترش روابط ایران با همه کشورها فراهم شود.

وزیر مشاور وزارت امور خارجه الجزایر نیز در این دیدار با تاکید براینکه دو کشور از اراده سیاسی، امکانات و ظرفیتهای مناسبی برای تعمیق روابط و توسعه همکاریها برخوردار هستند، بر لزوم ارتقاء سطح همکاری های بخصوص در زمینه انرژی، نیرو، آب و امور بازرگانی تاکید کرد.

وی با تاکید براینکه باید سطح روابط اقتصادی تهران – الجزیره را ارتقا دهیم گفت: جمهوری اسلامی ایران از امکانات فراوان و تجارب پرباری برخوردار است و الجزایر علاقمند است از این توانمندی ها و ظرفیت ها استفاده کند.

عبدالمجید بوقره با بیان اینکه الجزایر علاقمند به تقویت روابط سیاسی با جمهوری اسلامی ایران است،تصریح کرد: دوکشور از مواضع و دیدگاه های یکسان در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی برخوردار هستند و این موضوع کمک شایانی برای دستیابی به دیدگاه های مشترک دو کشور در مسائل مختلف خواهد بود.

وزیر مشاور وزارت امور خارجه الجزایر با اشاره به دیدارهای خود با مقامات ایرانی خاطرنشان کرد: در این دیدارها در خصوص همه مسائل فی مابین بحث و رایزنی شد و معتقد هستیم که دو کشور در زمینه های مختلف به خصوص درباره مسائل مصر، سوریه، خاورمیانه و کشورهای مغرب عربی دارای اتفاق نظر هستند.

سیام(1)9254**1535
کد N144898

وبگردی