آفتاب

یک مقام اتحادیه اروپابرای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد

یک مقام اتحادیه اروپابرای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد

تهران-ایرنا- یکی از مقام های ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد:اوکراین می تواند در آینده به اتحادیه اروپا بپیوندد.

پایگاه خبری اینترفاکس اوکراین به نقل از روزنامه گاردین نوشت: ˈاولی رنˈ کمیسیونر ارشد امور اقتصادی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست وزرای دارایی گروه بیست در سیدنی استرالیا خاطر نشان کرد: ما در یک مقطع تاریخی قرار داریم. لازم است اروپا به این لحظه تاریخی در قبال اوکراین جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: اگر اوکراین بتواند شرایط اتحادیه اروپا برای الحاق به این اتحادیه را برآورده کند، اروپا نیز باید تحقق این چشم انداز را هموار کند.

براساس گزارش روزنامه گاردین، ˈاولی رنˈ در ادامه خاطر نشان کرد که اتحادیه اروپا آماده ارائه کمک های مالی چشمگیر به اوکراین به دنبال تشکیل دولت جدید این کشور است.

روزنامه گاردین اعلام کرد: ˈاولی رنˈ اولین مقام ارشد اتحادیه اروپا است که از زمان آغاز ناآرامی های اخیر اوکراین به طور مستقیم در مورد احتمال الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا سخن به میان آورده است.

هرمان وان رومپوی رئیس کمیسیون اروپا نیز روز دوشنبه خاطر نشان کرد که این اتحادیه از مسوولیت خود در راستای ارتقای صلح و امنیت در اوکراین شانه خالی نخواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: مردم اوکراین برای آزادی بهای سنگینی دادند. ما به خواست مردم این کشور برای زندگی آزادنه، مستقل و در یک شرابط متحد که روابط قوی با اتحادیه اروپا و همسایگانش داشته باشد، احترام می گذاریم.

این اظهارات هرمان وان رومپوی در حالی مطرح شده است که پارلمان اوکراین دو روز پیش ویکتور یانوکوویچ را از سمت اش برکنار کرد و پرونده ای جنایی علیه وی باز شده است.

دولت های اروپایی در حال حاضر تلاش می کنند تا طرح هایی را برای ارائه بسته کمک ها به اوکراین احیا کنند.

مترجمام**9234**5981
کد N144894

وبگردی