آفتاب
سفیر سوریه در اردن خبر داد:

نواختن طبل جنگ در اتاق‌ عملیات آمریکا، اسرائیل و عربستان در جنوب سوریه

نواختن طبل جنگ در اتاق‌ عملیات آمریکا، اسرائیل و عربستان در جنوب سوریه

سفیر سوریه در امان از تشکیل اتاق‌های جنگ در اردن با هدایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان و نیز بسیج مجرمان سابقه دار برای آغاز جنگی جدید در جنوب این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی بلدنا سوریه، بهجت سلیمان، سفیر سوریه در اردن با اعلام این خبر گفت: هرگونه تجاوزی به سوریه با پاسخی درخور مواجه خواهد شد که متجاوزان تصور آن را نخواهند کرد.

وی گفت: ‌آنگونه که ما می‌دانیم نزدیک به پنج هزار تروریست وهابی خارجی که به گفته غرب میانه‌رو هستند در نزدیکی مرزهای جنوبی سوریه مستقر شده‌اند و پنج هزار تروریست دیگر نیز در داخل سوریه سامان داده شده‌اند که این تروریست‌ها از زندانیان فراری، قاچاقچی‌ها و سوء پیشینه‌دارهایی هستند که در سوریه تحت تعقیبند.

سفیر سوریه در اردن گفت: چرا بار دیگر از طریق بسیج تروریست‌ها، مسلح کردن آنها و رساندن کمک‌های لجستیکی از طریق مرزهای جنوبی سوریه طبل جنگ علیه دمشق نواخته می‌شود. این جنگ خواهی یا از طریق حجمه‌های رسانه‌ای و دیپلماتیک آمریکا و اروپا و یا از طریق شایعات درباره تصمیم آمریکا برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز بخشی از سوریه ایجاد شده است.

سلیمان ادامه داد: سه دلیل عمده پشت این تبلیغات رسانه‌ای و تحرکات نظامی است: اول تکمیل پروژه نادیده گرفتن و از بین بردن حقوق فلسطینیان. دوم حمایت از شبه نظامیان تروریستی که در سوریه مستقرند و افزایش روحیه و توان رزمی آنها و سوم ایجاد وحشت در سوریه و در میان رهبران سوریه برای ناچیز انگاشتن پیروزی‌های ارتش و جلوگیری از پیشروی ارتش در نابودی شبه نظامیان صهیو- وهابی.

سفیر سوریه در اردن تهدید کرد که هرگونه تلاشی برای ایجاد محدودیت برای فعالیت‌های ارتش سوریه در حمایت از قدس یا پایان دادن به تروریسم، حمله به ملت، دولت و ارتش محسوب می‌شوند و پاسخ ‌به آن قاطع خواهد بود. حال این اقدام چه از طریق ایجاد کمربند امنیتی به نفع اسرائیل باشد و یا ایجاد منطقه پرواز ممنوع در جنوب سوریه.

وی گفت: طرحی در دست مجریان اتاق‌های جنگ در اردن است که بر اساس آن مجرمین و سابقه‌داران داخلی در جنوب سوریه آماده شده‌اند تا با شبه‌نظامیان تروریستی که از خارج از مرزهای سوریه وارد کشور می‌شوند متحد شوند و به این ترتیب به خیال خود شکست طرح نظامی آمریکا در سه جبهه شمالی، شرقی و غربی را با استفاده از جبهه جنوبی جبران کنند.

انتهای پیام

کد N144852

وبگردی