آفتاب
سمینار هشتادمین سالگرد برقراری روابط ایران و دانمارک

یک مقام وزارت خارجه: میران مبادلات اقتصادی ایران و دانمارک در شان دو ملت نیست

یک مقام وزارت خارجه: میران مبادلات اقتصادی ایران و دانمارک در شان دو ملت نیست

یک مقام وزارت خارجه ایران با بیان این که روابط اقتصادی ایران و دانمارک از قدمت بالایی برخوردار است تصریح کرد که این روابط در شان دو ملت ایران و دانمارک نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد حسن فدایی‌فر، مدیرکل اداره شمال و شرق اروپای وزارت امور خارجه عصر دوشنبه در سمینار بزرگداشت هشتادمین سالگرد برقراری روابط ایران و دانمارک گفت: روابط سیاسی میان دو کشور در طول این مدت ادامه داشته و سفارت‌خانه‌های دو کشور به طور کامل فعال بوده‌اند. در همین راستا تبادل هیات‌های سیاسی میان دو کشور برای بررسی و یافتن راه‌هایی برای تبادل نظر و راه‌حل‌یابی برای چالش‌های موجود در منطقه و جهان ادامه داشته است.

او با اشاره به روابط فرهنگی میان ایران و دانمارک اضافه کرد: این روابط با همکاری دو سفارتخانه در سطح بسیار خوبی ادامه داشته است که در این باره می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌هایی اشاره کرد که این اقدامات باعث آشنایی بیش‌تر دو ملت از یکدیگر شده است.

فدایی‌فر اضافه کرد: روابط اقتصادی دو کشور از قدمت بالایی برخوردار است. شرکت‌های دانمارکی فعالیت گسترده‌ای در ایران داشته‌اند، به گونه‌ای که اولین کارخانه شیر پاستوریزه در ایران، توسط شرکت‌های دانمارکی دایر شده است، اما باز هم روابط اقتصادی دو کشور در شان دو ملت ایران و دانمارک نیست و حتی حجم مبادلات در طول چند سال اخیر کاهش یافته است.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته میزان حجم مبادلات ایران و اتحادیه اروپا، 50 میلیارد دلار بوده است که در سال‌های اخیر این میزان به 10 میلیارد دلار رسیده است. البته این کاهش حجم مبادلات بیش‌تر به دلیل دستیابی ایران به بازارهای آسیا و چین بوده است.

انتهای پیام

کد N144846

وبگردی