آفتاب

وزیر کشور پاکستان پیشنهاد بازی دوستانه کریکت به طالبان داد

وزیر کشور پاکستان پیشنهاد بازی دوستانه کریکت به طالبان داد

تهران-ایرنا- وزیر کشور پاکستان روز دوشنبه پیشنهاد برگزاری بازی دوستانه کریکت با گروه طالبان را برای از سرگیری مذاکرات صلح داد که به واکنش های فراوانی در فضای مجازی منجر شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلام آباد، ˈچودری نثار علی خانˈ وزیر کشور پاکستان روز دوشنبه با اشاره به اینکه بازی کریکت می تواند امیدواری ایجاد کند، گفت: من می دانم اعضای طالبان به بازی کریکت علاقه دارند، بنابر این می توانیم بازی دوستانه کریکت را برگزار کنیم که شاید نتایج بهتری در بر داشته باشد.

وی افزود: طالبان با علاقه فراوانی نتایج بازی های کریکت پاکستان را دنبال می کنند و این می تواند شروع خوبی باشد.

دولت پاکستان وارد گفت و گوهای مستقیم با طالبان اوایل ماه جاری شد، اما این روند به دلیل کشتار 23 نفر از سربازان پاکستان متوقف شد. ارتش پاکستان نیز با بمباران مناطق قبایلی در مرز افغانستان و محل اختفای رهبران طالبان جبران کرد که به مرگ ده ها نفر منجر شد.

بعد از انتشار این اظهارات واکنش های عجیبی نسبت به پیشنهاد وزیر کشور پاکستان در وب سایت های اجتماعی بیان شد.

یکی از کاربران توئیتر در پاسخ به این دعوت وزیر کشور پاکستان نوشت: وزیر کشور باید خانواده سربازانی را که کشته شده اند به بازی دعوت کند.

دیپلماسی کریکت به بهبود روابط پاکستان با هند در گذشته بسیار کمک کرده است، زمانیکه ژنرال ˈضیاءالحقˈ برای در سال 1987 تماشای بازی تمرینی کریکت به ˈجایپورˈ هند سفر کرد و به کاهش تنش های دو کشور منجر شد.

مترجمام**9157**1856
کد N144802

وبگردی