آفتاب
تحولات آسیا/

تظاهرات هنگ کنگی ها در اعتراض به سانسور رسانه‌ ای/ همسر رهبر کره شمالی باردار است

تظاهرات هنگ کنگی ها در اعتراض به سانسور رسانه‌ ای/ همسر رهبر کره شمالی باردار است

رد مصالحه با ایتالیا از سوی هند، باردار بودن همسر رهبر کره شمالی، تظاهرات هنگ کنگی ها در اعتراض به سانسور رسانه‌ ای و تاکید چین بر راهکار سیاسی در سوریه از جمله خبرهای قاره آسیا به شمار می رود.

هند

خبرگزاری پی تی آی با اشاره به افزایش تنش در روابط دهلی نو و ایتالیا به اظهارات ای.کی. انتونی وزیر دفاع هند در گفتگو با خبرنگاران در ایالت کرالا در جنوب این کشور در این باره پرداخت که امکان سازش در محاکمه ماسیمیلیانو لاتوره و سالواتور گیرونه دو تفنگدار دریایی ایتالیایی به جرم قتل ماهیگیران هندی وجود ندارد.

به گفته ای.کی. انتونی، دو تفنگدار ایتالیایی باید طبق قانون مبارزه با اعمال غیرقانونی و امنیت دریانوردی محاکمه شوند و هیچگونه سازشی در این باره وجود ندارد.

سنگاپور

شبکه خبری آسیا از مذاکرات وزیر خارجه سنگاپور با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، وزیر کشور و وزیر امور خارجه این کشور درباره روابط دوجانبه در سفر به منطقه خلیج فارس در دوحه پیش از سفر کی شانموگام به تهران و دیدار با وزیر خارجه، رئیس مجلس و مقامات ایرانی خبر داد.

کره شمالی

دیلی تلگراف نیز از باردار بودن همسر رهبر کره شمالی برای بار دوم خبر داد و نوشت دومین فرزند کیم جونگ اون به زودی متولد می شود و رهبر کره شمالی برای جانشینی خود نیازمند یک پسر است.

هنگ کنگ

خبرگزاری فرانسه همچنین از تظاهرات معترضان هنگ کنگی در این شهر با هدف پایان دادن به سانسور رسانه‌ ای خبر داد.

افغانستان

همجنین تلفات حمله نظامیان طالبان به پاسگاه ارتش افغانستان در ولایت کنر در شرق این کشور به 21 کشته و 7 مفقود رسید.

چین

به نوشته شینهوا، نوری المالکی نخست وزیر عراق روز گذشته با وانگ یی وزیر امور خارجه چین درباره حضور فعال پکن در کنفرانس مبارزه با تروریسم در عراق و روابط دوجانبه و بازسازی این کشور گفتگو کرد که قرار است ماه آینده در بغداد برگزار شود.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی با هوشیار زیباری همتای عراقی در بغداد با پیچیده خواندن بحران سوریه تاکید کرد که بحران در این کشور یک شبه حل نمی‌ شود و راهکار سیاسی بهترین روش برای پایان دادن به بحران در این کشور است.

وزیر امور خارجه چین نیز با اشاره به دیدگاههای دو کشور در زمینه های مختلف درباره گسترش همکاریهای سیاسی و اقتصادی اعلام آمادگی کرد.

رویترز همچنین از افزایش مبارزه علیه فساد مقامات چینی در سال جاری میلادی به دستور  رئیس‌ جمهوری این کشور خبر داد و نوشت شی جینپینگ این مسئله را تهدیدی علیه حزب کمونیست چین می داند.

کد N144750

وبگردی