آفتاب

فروزانی: برای همه تمرین‌ها، هدف و استراتژی داریم/ حالا همه ما را در حد قهرمانی می‌دانند

فروزانی: برای همه تمرین‌ها، هدف و استراتژی داریم/ حالا همه ما را در حد قهرمانی می‌دانند

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما نه فقط برای تمام بازی‌هایمان که برای تک تک تمریناتی که انجام می‌دهیم برنامه، هدف و استراتژی داریم. در بازی با صبا هم ریسک کردیم و با شناختی که از حریف داشتیم نقشه ریختیم تا در تله ما بیفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن فروزانی درباره شرایط پرسپولیس اظهار کرد: بازیکنان برای بازی با صبا حساسیت شرایط را به خوبی درک کرده بودند و می‌دانستند بعد از شرایطی که پیش آمد، اگر در این بازی هم نتیجه نگیرند، تقریبا همه چیز را از دست می‌دهیم. در واقع می‌توانیم بگوییم این بازی یک جورهایی حیثیتی شده بود. جدیت خیلی خوبی را در تمرین شاهد بودیم که نتیجه‌اش بازی خوبی بود که انجام شد. ضمن آنکه ما هم تدابیر خاصی را اندیشیده بودیم تا حریف را سورپرایز کنیم و صبایی‌ها با شرایطی روبرو شدند که انتظارش را نداشتند.

وی ادامه داد: زمان زیادی از بازی گذشت که حریف متوجه شد ما در حال انجام چه کاری هستیم و این زمانی بود که همزمان با تغییرات آنها، تغییرات دیگری را ایجاد کردیم. همه چیز درست پیش رفته بود که حیف شد آن گل آخر را خوردیم.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: بازیکنان برای این بازی انگیزه‌های خاص خود را داشتند. خوب آماده شده بودیم و فکر همه چیز را کرده بودیم. البته شکل بازی ما با ریسک هم همراه بود. ما می‌دانستیم که اگر مثل همیشه بازی کنیم صبا که برایش یک امتیاز غنیمت بود به دفاع می‌رود و بعد ممکن است روی فشار بازیکنان ما در یک ضد حمله از سوی آنها غافلگیر شویم. به این دلیل باید به حریف جرأت و انگیزه می‌دادیم تا کاری که می‌خواهیم را انجام بدهد. حریف به این ترتیب در تله افتاد. هر چند که در نوع خود بازی خوبی انجام دادند.

فروزانی تصریح کرد: البته ما اقدامات دیگری هم انجام دادیم که شاید به چشم نیاید. مثلا اینکه بازیکنان سرعتی خود را در جاهایی به کار گرفتیم که می‌دانستیم در مصاف یک به یک گذر خواهند کرد که این هم جواب داد. شاید بعضی واقعا متوجه این مساله نباشند که چه برنامه‌هایی در زمین اجرا می‌شود اما نه تنها بازی‌های ما بلکه حتی تمرینات ما برنامه‌ریزی شده و دارای استراتژی است. مثلا شاید در ظاهر اینطور باشد که ما یک تمرین عادی داشته‌ایم، در حالی که هدفی پشت آن بود. ما همین حالا تمرین هر روزی را که بخواهید، تشریح می‌کنیم اینکه چه کردیم و چه هدفی از آن داشته‌ایم. پشت هر اتفاقی یک هدف فنی وجود داشته است. پرسپولیس الان بهترین تفاضل گل و کمترین گل خورده را دارد. می‌بینید که بعد از ساختار دفاعی، ساختار هجومی تیم هم در حال شکل‌گیری است. البته ما هنوز کار داریم یعنی همیشه می‌توان بهتر بود.

وی با اشاره به شرایط تیم در ابتدای فصل به سایت باشگاه گفت: نمی‌خواهیم به عقب برگردیم. ما الان مدعی قهرمانی هستیم و برای این هم برنامه داریم. یکسری مشکلات ما را دچار وقفه کرد که اگر نبود، احتمالا قبل از روز آخر، قهرمان می‌شدیم اما یادمان باشد اول فصل درباره این تیم چه قضاوتی می‌شد، فیلم‌های ویدئویی اظهارنظرها وجود دارد. وقتی از مدعیان قهرمانی اسم برده می‌شد، کمتر کسی از پرسپولیس هم نام برد. حتی بسیاری گرفتن سهمیه آسیایی را هم دور از ذهن می‌دانستند ولی حالا همه، این تیم را در حد قهرمانی می‌دانند. اگر برنامه، هدفگذاری و استراتژی و تلاش، آن تیم را به چنین تیمی بدل نکرده است، پس چه عاملی باعث آن شد.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: پرسپولیس بعد از سال‌ها می‌تواند به جایگاهی برسد که حق آن است و این برای همه خوب خواهد بود. نه فقط برای همه پرسپولیسی‌ها، بلکه برای لیگ و برای فوتبال ایران که در آستانه جام جهانی مردم شاد باشند و بازیکنان با انگیزه و روی فرمی در اختیار تیم ملی باشند.

فروزانی در پایان خاطرنشان کرد: من در پوست خودم نمی‌گنجیدم وقتی یک کارگر ساختمانی در خیابان از پشت، دست روی شانه من می‌زند و می‌گوید شاهکار کردید. او چطور مرا می‌شناسد. اینهمه خوشحالی مردم و این حضور تماشاگران در ورزشگاه نشانه اهمیت پرسپولیس و موفقیت آن برای هواداران است. خوشحالیم که مردم در خیابان می‌گویند عیدی ما را دادید و امیدواریم عیدی اصلی را در سه بازی بعدی به آنها تقدیم کنیم.

انتهای پیام

کد N144666

وبگردی