آفتاب
سمینار هشتادمین سالگرد برقراری روابط ایران و دانمارک

ظریف: قدمت روابط 80 ساله فرصتی برای همکاری‌های ایران و دانمارک است

ظریف: قدمت روابط 80 ساله فرصتی برای همکاری‌های ایران و دانمارک است

سمینار هشتادمین سالگرد برقراری روابط ایران و دانمارک با حضور سفیر این کشور در تهران، صاحبنظران و اندیشمندان و برخی مسوولان وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی دامن پاک جامی، معاون پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت خارجه در مراسم افتتاحیه این سمینار که عصر دوشنبه در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد پیام محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه‌ی کشورمان به این سمینار را قرائت کرد.

در پیام ظریف آمده است: ایران و دانمارک با پشتوانه‌ی 8 دهه مناسبات دیرینه و جایگاه منطقه‌یی و ظرفیت‌های متنوع می‌توانند در راستای تامین منافع مشترک و فرصت‌های لازم را برای گسترش و تعمیق مناسبات دوجانبه فراهم کنند.

فرهنگ غنی و پیوندهای دوستی از عوامل موثر و تعیین کننده در درک عمیق از روابط دو کشور است. بدون تردید قدمت روابط 80 ساله فرصتی ارزنده برای تعیین الویت‌ها و چشم‌انداز همکاری میان دو کشور خواهد بود.

وی در این پیام اظهار امیدواری کرد تبادل نظر نخبگان علمی و فرهنگی و برگزاری نمایشگاه اسناد تاسیس روابط دو کشور به گشوده شدن مسیری جدید در توسعه‌ مناسبات ایران و دانمارک منجر شود و مردم دو کشور از فرصت‌هایی که از این طریق فراهم می‌شود بهره‌مند شوند.

در پایان این پیام آمده است: در این‌جا لازم می‌دانم به تلاش‌های گران‌سنگ پشتیبانان، صاحبنظران و اندیشمندان در شناسایی و معرفی تاریخ و تمدن دو کشور و فراهم ساختن فضای تفاهم اشاره کنم.

انتهای پیام

کد N144603

وبگردی