• ۱۹بازدید
همایش بازشناسی سیره علوی

در سیره حکومت علوی، صداقت و راستگویی حاکم است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی لرستان گفت: سیره علوی به عنوان یک الگو برای حکومت و همه آحاد مردم ترویج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه لرستان، حجت‌الاسلام ابوالفضل موسوی‌زاده در حاشیه همایش ملی سیره علوی، گفت: در اندیشه سیاسی دو نوع تفکر وجود دارد که بر اساس این تفکر گروهی بر این باورند که برای رسیدن به قدرت و حکومت از هر راهی که ممکن باشد می‌توان استفاده کرد.

وی ادامه داد: طبق این دیدگاه سیاست یعنی همان دغل‌بازی که بر هیچ نوع ارزش انسانی پایبند نیست و باطل بر آن، جامعه و سیاستمدار حاکم است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی لرستان گفت: در نگرش دوم معیار خدا و حق است که بر پایه این دیدگاه ارزش‌های انسانی مدنظر سیاستمدار و حاکم است که حکومت حضرت علی (ع) نمونه کامل و اکمل نگرش دوم است.

موسوی‌زاده با بیان اینکه در سیره حکومت علوی، صداقت و راستگویی حاکم است، اظهار کرد: بر این اساس حاکم اسلامی هیچگاه از راه خدعه و فریب بر مردم حکومت نکرد، نمونه‌های فراوانی در سرتاسر حکومت علوی وجود دارد که حتی حضرت علی (ع) دروغ مصلحت‌آمیز هم نگفت و صداقت و راستگویی را شیوه و سیره حکومت خود قرار داد.

وی با بیان اینکه حق‌محوری، قانونگرایی، باطل‌ستیزی، انضباط کاری در حکومت، انتخاب افراد شایسته و صالح، صیانت کارگزاران، ارائه طریق به مردم، تامین مالی و اقتصادی، انجام بررسی مستمر، تشویق درست‌کار، تنبیه خلافکار، مردم‌داری و مهرورزی، توجه خاص به ضعفا و ستمدیدگان، انتقادپذیری، برابری در حقوق و ... از شیوه‌ها و سیره حکومت علوی است، بیان کرد: هر یک از این موارد سرفصل مباحث طولانی است و اگر در جامعه و نظام جمهوری اسلامی، حکومت و مردم موارد فوق رعایت شود این همه حق‌کشی‌ها وجود نخواهد داشت چرا که حکومت و نظام اسلامی و قانون اساسی برگرفته از تعالیم متعالی اسلام و برگرفته از سیره ائمه معصومین (ع) است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی لرستان ادامه داد: سیره فردی و اجتماعی علوی به عنوان یک الگو هم برای حکومت و هم آحاد مردم در جامعه ترویج شود.

موسوی‌زاده یادآور شد: عدالت علی (ع) این است که فرقی در برپایی عدالت بین فرزندان و دیگران نداشت و در اقامه حدود در قضاوت بین افراد در مقام قاضی هیچ تفاوتی برای او بین افراد نزدیک و دور وجود نداشت.

انتهای پیام

وبگردی