آفتاب
در دیدار با ولایتی صورت گرفت

ابراز امیدواری رییس موسسه مطالعاتی ژاپن نسبت به از سرگیری روابط با ایران

ابراز امیدواری رییس موسسه مطالعاتی ژاپن نسبت به از سرگیری روابط با ایران

رییس موسسه مطالعات بین‌المللی ژاپن گفت: با توجه به وضعیت مبهم سیاسی در ژاپن و دورنمای سیاسی ناآرام شرق آسیا در شرایط دشواری قرار داریم ولی امیدواریم روابط‌مان با ایران مجددا از سر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یوشیجی نوگامی، رییس موسسه مطالعات بین‌المللی ژاپن و سفیر سابق ژاپن در انگلیس که عصر امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک با علی‌اکبر ولایتی رییس این مرکز دیدار داشت، با ابراز خرسندی از سفر مجدد خود به کشورمان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با روی کار آمدن دولت جدید در ایران این امکان فراهم شود تا تبادل نظر و گفت‌وگوهای سازنده بین طرفین از سر گرفته شود.

وی ادامه داد: با شروع مجدد فرآیند گفت‌وگوها، مباحث مفیدی درباره شرق آسیا و مسائل هسته‌ای بین دو طرف ظرف دیروز و امروز صورت گرفته است.

رییس موسسه مطالعات بین‌المللی ژاپن با اشاره به وضعیت سیاسی ژاپن، گفت: وضعیت ژاپن اینک بسیار مبهم است و ظرف چند سال گذشته پنج نخست‌وزیر در این کشور روی کار آمدند. همچنین باید بگویم دورنمای سیاسی شرق آسیا چندان آرام نیست و ما از نظر سیاسی و امنیتی در وضعیت دشواری قرار داریم.

نوگامی ادامه داد: یکی از دلایل این بی‌ثباتی ظهور چین است زیرا اقتصاد این کشور در حال گسترش بوده و به موازات آن هزینه‌های دفاعی این کشور نیز افزایش می‌یابد.

سفیر سابق ژاپن در انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روابط گذشته ایران و ژاپن، گفت: یک دهه قبل ارتباط موسسه ما با کشور شما شروع شد اما متاسفانه مدتی وقفه در این امر به وجود آمد. اکنون خرسندم که تبادل نظر بین دو طرف از سر گرفته شده است و امید می‌رود این روابط بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی نیز با ابراز خرسندی از ملاقات با رییس موسسه مطالعات بین‌المللی ژاپن و هیات همراه او، گفت: امیدوارم مذاکرات شما در ایران مثبت و سازنده باشد. یک یادداشت تفاهم برای همکاری بین دو موسسه مطالعاتی امضا شده که من از این امر استقبال می‌کنم و امیدوار هستم که همکاری و تبادل نظر بین دو طرف در جهت منافع ایران و ژاپن تداوم یابد.

انتهای پیام

کد N144521

وبگردی