آفتاب

کولیوند:طرحی برای اصلاح قانون انتخابات مجلس نداریم

کولیوند:طرحی برای اصلاح قانون انتخابات مجلس نداریم

خانه ملت نوشت:

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان اینکه برنامه‌ای برای اصلاح قانون انتخابات مجلس نداریم، گفت: وزارت کشور معتقد است انتخابات میاندوره‌ای شهرستان‌های تفت و نهاوند آبان 93 برگزار شود، ولی پیگیری می‌کنیم تا زمان این انتخابات مشخص شود.
جواد کولیوند نماینده مردم کرج درمجلس هم چنین در خصوص اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: فعلا چنین برنامه‌ای در دستور کار نداریم.ولی قانون شوراها در کارگروه مربوطه اصلاح شده و به زودی به صحن کمیسیون می‌رود تا پس از بررسی به صحن علنی مجلس ارسال شود.
سخنگوی کمیسیون شوراها ادامه داد: همچنین تبصره دیگری از این طرح نیز عنوان می‌کند هزینه برگزاری انتخابات از اعتبارات وزارت کشور و شورای نگهبان تامین می‌شود و دولت موظف است اعتبار مورد نیاز را در بودجه سنواتی پیش‌‌بینی کند. او در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی تا سال 94 هیچ انتخاباتی برگزار نمی‌شود اظهار داشت: با توجه به این که برگزاری انتخابات نیاز به تامین اعتبار دارد از دولت خواسته شده به منظور برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس در حوزه‌های فاقد نماینده، این موضوع را در لایحه بودجه 93 بگنجاند.به محض اینکه دولت به خواست مجلس پاسخ دهد این موضوع بررسی خواهد شد.
45231

کد N144386

وبگردی