آفتاب

پایتخت چین غوطه ور در دود و آلاینده ها/وضعیت پکن نارنجی شد

پایتخت چین غوطه ور در دود و آلاینده ها/وضعیت پکن نارنجی شد

پکن - ایرنا - دولت چین روز دوشنبه پس از آن که پکن پایتخت 22 میلیون نفری این کشور در دود سنگین و غبار و آلودگی فرو رفت نسبت به خطرات آلودگی هوا به شهروندانش هشدار داد.

به گزارش ایرنا ، دولت محلی پکن اعلام کرد که آلودگی این شهر به بالاتر از مرز خطر رسیده است. شاخص هوای سالم شهر که باید 25 باشد به 390 تا 400 میکروگرم در هر متر مربع رسیده است.

سازمان هواشناسی چین نیز امروز اعلام کرد که هشدار زرد به نارنجی ارتقا یافته است و کودکان و سالمندان تا حد امکان نباید از خانه ها خارج شوند.

پیش بینی شده است آلودگی پایتخت چین به دلیل نوزیدن باد تا روز جمعه ادامه یابد.

به رغم اعلام دولت چین مبنی بر تعطیلی مدارس در صورتی که طی سه روز متوالی آلودگی بالای 300 درجه باشد روز دوشنبه هیچ مدرسه ای تعطیل نشد.

سازمان هواشناسی چین با توجه به میزان خودروها و آلاینده های زیاد در پکن و اطراف آن پیش بینی کرده است دستکم تا سه سال دیگر آلودگی شدید در این شهر ادامه یابد.

این یکی از تازه ترین و نگران کننده ترین اخبار منتشره آلودگی برای مردم چین بخصوص در پایتخت محسوب می شود.

دولت محلی می گوید که مردم پکن یکشنبه شب یکی از آلوده ترین شب ها را در پایتخت سپری کرده اند. همزمان از مدارس و آموزشگاه ها خواسته شده است فعالیت های بیرون از کلاس را متوقف کنند.

خبرگزاری شین هوا هم گزارش کرد که به 100 کارخانه دستور داده شده است تولید را متوقف کرده و یا میزان تولید را کاهش دهند.

هشدار در مورد میزان آلودگی هوا در چین چهار درجه آبی ، زرد ، نارنجی و قرمز دارد . هشدار نارنجی دومین سطح بالای آلودگی این کشور را نمایندگی می کند.

این در حالی است که اصولا با فراتر رفتن درجه آلودگی از 300 باید هشدار قرمز صادر شود ، اما دولت های محلی شهرهای مختلف ظاهرا به خاطر آنکه اذهان عمومی را مشوش نکنند و باعث هراس نشوند از صدور آن خودداری کرده اند.

سفارتخانه های خارجی درجه آلودگی هوا در روز دوشنبه را 397 اعلام کرده اند .

خبرگزاری شین هوا اذعان کرده است که به رغم تدابیر مذکور هنوز آلودگی در شرایط نگران کننده ای قرار دارد و پکن به همراه ˈخو بی ˈ که در همسایگی پکن قرار دارد، آلوده ترین روزها را سپری می کنند.

آساق ** 2100 **1611
کد N144376

وبگردی