آفتاب
سفیر ایران در ویتنام:

ایران لنگرگاه صلح منطقه خاورمیانه است

ایران لنگرگاه صلح منطقه خاورمیانه است

کوالالامپور – ایرنا – سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام با تاکید بر اینکه ایران لنگرگاه صلح منطقه خاورمیانه است، گفت: هویت واقعی ایران به عنوان یک کشور مهم در ثبات و امنیت منطقه ای به طور قابل توجهی مورد تایید قدرت ها قرار گرفته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ˈحسین الوندی بهینهˈ به روزنامه ˈویتنام نیوزˈ گفت: مردم ایران در گذشته به رهبری امام خمینی (ره) و در حال حاضر نیز در سایه رهبری حضرت آیت الله خامنه ای در تلاش برای کسب اهداف ˈاستقلال، آزادی و جمهوری اسلامیˈ هستند.

وی افزود: انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری ایران توسط مردم در خرداد ماه سال گذشته با حمایت قاطع مردم اهداف انقلاب را زنده کرد.

این دیپلمات ایرانی گفت: دولت جدید ایران به دنبال رشد و توسعه داخلی و همچنین بهبود روابط با سایر کشورهای جهان است.

وی یکی از موفقیت های اصلی دولت تدبیر و امید را جایگزین کردن تصویر درست بجای تصویر نادرستی است که از ایران پیش از این نشان داده شده است و گفت که دولت آقای روحانی نشان داد که ایران لنگرگاه ثبات و امنیت منطقه است.



سفیر ایران در ویتنام همچنین به تعهد دولت برای رفع نگرانی های برخی از کشورها از برنامه هسته ای اشاره کرد و گفت که شعار ایران در مورد برنامه هسته ای کاملا آشکار است. ˈانرژی هسته ای برای همه، بمب هسته ای برای هیچ کسˈ.

الوندی در ادامه به طرح ˈجهان عاری از خشونت و تروریسمˈ که توسط رییس جمهور ایران در نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد اشاره کرد و گفت که این طرح به اجماع در سازمان ملل مورد تایید قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به منابع غنی ایران، گفت: ایران به عنوان دومین اقتصاد بزرگ منطقه خاورمیانه سرشار از منابع مختلف انرژی از جمله منابع عظیم هیدروکربن، نفت و گاز، مواد معدنی، شیلات و محصولات مختلف کشاورزی است.

سفیر ایران در ویتنام تصریح کرد: از طرف دیگر کشور ویتنام نیز با اقتصاد پویا، تجارت رو به افزایش، نسل جوان فعال، موقعیت جغرافیایی مهم و پویایی اقتصادی فرصت اقتصادی فراوانی برای ایران محسوب می شود.

وی در پایان گفت: تبادلات علمی بین دو کشور نیز رو به افزایش است به طوری که ارائه تسهیلات بورس به دانشجویان ویتنامی باعث شده هشت نفر از این دانشجویان تاکنون فارع التحصیل شده و از طرف دیگر یک دانشجوی ایرانی تحصیل زبان ویتنامی را با ارائه بورس در دانشگاه شهر هانوی آغاز کرده است.

ایران و ویتنام سال گذشته میلادی چهلمین سالگرد برقراری روابط را گرامی داشتند.

آساق**د.م**1611
کد N144335

وبگردی