آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

پرونده ویژه کمیسیون اصل نود در مورد تضییع حقوق شهروندی در قوه مجریه و قضائیه/ تشکیل کارگروه نظارت بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی

پرونده ویژه کمیسیون اصل نود در مورد تضییع حقوق شهروندی در قوه مجریه و قضائیه/ تشکیل کارگروه نظارت بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی ویژه شکایات متعدد از قوه قضائیه و مجریه در مورد تضییع حقوق شهروندی در کمیسیون خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع با جمع بندی شکایات پرونده ای ویژه در خصوص تضییع حقوق شهروندی در کمیسیون تشکیل شده است.

محمد علی پور مختار در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر از تشکیل کارگروه نظارت بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کمیسیون اصل نود خبر داد.

نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کارگروه بر اقدامات قوه مجریه، مقننه و قضائیه در زمینه اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نظارت می کند و گزارش نظارتی خود را آماده می کند علاوه بر این به شکایات مردم و نمایندگان در مورد عدم اجرای این سیاست ها نیز نظارت خواهدشد.

وی با اشاره به شکایات متعدد از قوه قضائیه و مجریه در خصوص تضییع حقوق شهروندی گفت: این پرونده به صورت ویژه در کمیسیون اصل نود با حضور مقامات قوه قضائیه و مجریه بررسی خواهد شد.

پور مختار اظهار داشت:علاوه بر این پرونده ای در خصوص شکایت از عدم برخورد با متکدیان در کمیسیون اصل نود در حال بررسی است که برای تکمیل آن منتظر گزارش وزارت کشور و استانداری هستیم.

به گزارش مهر در اولین ماه های روی کار آمدن دولت یازدهم منشور حقوق شهروندی تهیه و روی سایت ریاست جمهوری قرار گرفت تا نخبگان و دانشگاهیان نظرشان را نسبت به این سند اعلام کنند.الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور چندی پیش اعلام کرد این سند از سال 93 اجرا خواهد شد.رئیس جمهور معتقد است مردم باید از حقوق خود مطلع باشند.

کد N144081

وبگردی