آفتاب

محرومیت از چهره هرمزگان زدوده می شود

محرومیت از چهره هرمزگان زدوده می شود

تهران-ایرنا-استان هرمزگان به ویژه شرق این استان برغم ظرفیت های بالقوه فراوان از قبیل 450 کیلومتر مرز آبی، از فقر و محرومیت رنج می برد و مردم این استان امیدوارند سفر رییس جمهوری به هرمزگان زنگار محرومیت را از چهره این منطقه بزداید.

ˈسید عبدالکریم هاشمیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به سفر سه روزه رییس جمهوری به استان هرمزگان ابراز امیدواری کرد که با تصویب طرح ها و اتخاذ تصمیمات لازم شاخص های توسعه برخورداری مناطق از منابع دولتی ارتقا یابد.

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی شرکت در همایشی مربوط به فولاد را از جمله برنامه های سفر رییس جمهوری به هرمزگان ذکر کرد و گفت: چهار واحد فولادی در استان وجود دارد و باید صنایع تکمیلی احداث شود تا زمینه اشتغال زایی در استان فراهم شود.

هاشمی توسعه بنادر تخصصی را از عوامل رشد و توسعه استان عنوان کرد و گفت: ایجاد مناطق ویژه و آزاد اقتصادی در مناطقی همچون جاسک، میناب و سیریک از جمله اقداماتی است که می تواند منجر به رشد و توسعه استان هرمزگان شود.

وی توسعه تاسیسات آب شیرین کن را از مهمترین درخواست های مردم منطقه عنوان کرد و گفت: مردم این منطقه با وجود سواحل طولانی از مشکل کم آبی رنج می برند و طرح های آب شیرین کن در منطقه هم هنوز به بهره برداری نرسیده است و منابع آبی به شدت تحت فشار قرار دارند.

نماینده مردم میناب درمجلس شورای اسلامی فقدان راههای ارتباطی مناسب را از مهمترین موانع رشد و توسعه استان ذکر و ابراز امیدواری کرد توسعه راه های ارتباطی با استان های همجوار و تکمیل راههای روستایی نیمه تمام نقش مهمی در رفع محرومیتهای منطقه خواهد داشت.

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به 450 کیلومتر مرز آبی استان و جمعیت 400 هزار نفری آن گفت: این استان علاوه بر مرز گسترده آبی ظرفیت های بالقوه ای در زمینه های گردشگری، حمل و نقل، صنعت و شیلات دارد،در حالی که با محرومیت بالایی مواجه است.

وی توسعه بندرسیریک، اعمال معافیت های گمرکی، احداث بازارچه های مرزی و احداث گمرک را از عوامل منجر به رشد و توسعه استان هرمزگان ذکر کرد.

به گفته نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی نرخ بیکاری در استان هرمزگان 13 درصد است اما در شرق استان این رقم به بالای 35 درصد می رسید که رفع آن نیازمند سرمایه گذاری است

هاشمی ارتقای دو مرکز بخش رودخانه و توکه هور، شبانه روزی شدن مراکز بهداشتی و تکمیل بیمارستان ها را از جمله درخواست های مردم از مسئولین ذکر کرد.

نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی در پایان از رییس جمهوری به خاطر انجام این سفر به استان هرمزگان قدردانی کرد

سیام(4)**2021**1535
کد N143846

وبگردی