آفتاب

درخواست نماینده تهران برای تخصیص حداقل 50 درصدی بودجه

درخواست نماینده تهران برای تخصیص حداقل 50 درصدی بودجه

تهران - ایرنا - نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش بودجه استان تهران در سال آینده و همچنین تحقق یافتن تنها 22 درصد بودجه عمرانی و تملک استان تهران در سال جاری، درخواست کرد که در سال آینده حداقل 50 درصد منابع بودجه ای به این استان تخصیص یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حسین طلا» در نخستین نشست شورای اداری استان تهران در دولت یازدهم که با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، افزود: بودجه استان تهران در سال گذشته 270 میلیارد تومان بود که تنها 80 میلیارد تومان از این مبلغ محقق شد.

وی ادامه داد: از بودجه 101 میلیارد تومانی بودجه عمرانی و تملک نیز تنها 22 درصد تحقق یافت.

طلا با اشاره به اینکه بودجه این استان در سال آینده به 230 میلیارد تومان کاهش یافته است، گفت: به این ترتیب در سال آینده مشکل بودجه ای پیدا می کنیم که این در شان 12.5میلیون نفر جمعیت استان نیست و درخواست ما این است که حداقل تخصیص این بودجه را به 50 درصد برسانیم.

این نماینده مردم تهران با اشاره به تداخل بین حریم پایتخت و شهرستان های اطراف آن به خصوص ری و شمیرانات گفت: این تداخل مشکلاتی ایجاد کرده است از جمله آن که در اطراف تهران نقاطی با 35 هزار نفر جمعیت هنوز روستا شناخته می شوند.

وی گفت: نخستین تقاضای ما این است که این تداخلات مرتفع شود، لذا نیازمند این هستیم که کارگروهی تشکیل دهیم و این به هم ریختگی ها را برطرف کنیم.

وی یکی دیگر از مشکلات استان تهران را تراکم محیط های ورزشی و همچنین دانش آموزی عنوان کرد وگفت: امیدواریم که موضوع تخصیص مازاد درآمد هر استان در دستور کار قرار گیرد.

طلا در بخش دیگری از سخنان خود به آیین نامه فاصله 120 کیلومتری برای ایجاد صنعت اشاره کرد و گفت: سوال اینجاست که با اجرای این آیین نامه 12.5 میلیون نفر جمعیت استان باید چه کار کنند؟ مردم ما اکنون برای شغل، قانون را دور می زنند و به جای صنعت، صنف ایجاد می کنند که از آنجا که قوانین صنعت برای صنف در نظر گرفته نمی شود پایداری شغل پایین می آید.

نخستین نشست شورای اداری استان تهران در دولت یازدهم صبح امروز (دوشنبه) با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری در استانداری تهران برگزار شد.

سیام(3)**9189**9132**1535
کد N143813

وبگردی