آفتاب
عبداللهیان در دیدار فرستاده ویژه دولت بلژیک در امور سوریه اعلام کرد:

آمادگی ایجاد ساز و کار همکاری سه جانبه ایران، سوریه و بلژیک

آمادگی ایجاد ساز و کار همکاری سه جانبه ایران، سوریه و بلژیک

کمک‌رسانی به مردم آسیب دیده سوریه، مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و تلاش برای حل سیاسی بحران این کشور در کانون توجه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

مارک اوته فرستاده ویژه دولت بلژیک در امور سوریه که به همراه معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه آن کشور در حال دیدار از جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، روز یکشنبه با معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه دیدار کرد.

به گزارش ایلنا‏، دو طرف در این دیدار ضمن گفت‌وگو و تبادل نظر در خصوص ابعاد مختلف مسئله سوریه، در مورد نحوه کمک‌رسانی به مردم آن کشور رایزنی نمودند.

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن تشریح آخرین تحولات سوریه اظهار داشت: کمک‌رسانی به مردم آسیب دیده سوریه، مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری و تلاش برای حل سیاسی بحران این کشور در کانون توجه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی با تبیین حجم کمک‌های غذایی و دارویی کشورمان که از ابتدای بحران تاکنون در اختیار مردم سوریه قرار گرفته است، به تشریح همکاری‌های جاری با برخی از کشورهای اروپایی از جمله سوئیس برای کمک‌رسانی به مردم نیازمند در مناطق مختلف آن کشور پرداخت و ابراز آمادگی نمود که ساز و کار همکاری سه جانبه‌ای میان جمهوری اسلامی ایران، سوریه و بلژیک نیز ایجاد گردد.

فرستاده ویژه دولت بلژیک در امور سوریه نیز در این دیدار اظهار داشت: وخامت وضعیت مردم سوریه و نحوه کمک رسانی بشر دوستانه به نیازمندان مهمترین نگرانی مقامات و مردم کشورش می باشد.

وی ابراز آمادگی نمود که از طریق مقامات رسمی و سازمان‌های غیردولتی دو کشور، شرایط میدانی و نیازهای مردم سوریه مورد بررسی قرار گیرد و ساز و کارهای لازم برای کمک به مردم سوریه از طریق دولت سوریه و با همکاری هلال احمر ایران و سوریه و سایر کشورهای اروپایی علاقمند ایجاد گردد.

طرفین همچنین موضوع تروریسم، حضور تروریست‌های اروپایی در سوریه و تهدیدات ناشی از گسترش تروریسم در جهان را مورد تبادل نظر قرار دادند.

دو طرف همچنین توافق نمودند که به مشورت ها در موضوع ارائه کمک های انسان دوستانه، حل و فصل سیاسی بحران و مبارزه با تروریسم در سوریه ادامه دهند.

کد N143773

وبگردی