آفتاب

موگابه خطاب به انگلیسی‌ها: بیشتر از شما عاشق کشورمان هستیم

موگابه خطاب به انگلیسی‌ها: بیشتر از شما عاشق کشورمان هستیم

رابرت موگابه در جریان جشن تولد 90 سالگی خود خطاب به انگلیسی‌ها گفت: ما از شما متنفر نیستیم بلکه بیشتر از شما عاشق کشورمان هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه دیلی میل، "رابرت موگابه"، رئیس‌جمهوری زیمبابوه در جریان جشن تولد 90 سالگی‌اش در یک استادیوم فوتبال در شهر کوچک ماروندرا 90 بادکنک قرمز را به هوا فرستاد در حالی که نشانی از شایعات درباره وضعیت بد سلامتی او دیده نمی‌شد.

رابرت موگابه خطاب به حدود 45 هزار نفری که در مراسم حاضر بودند، گفت: من به گونه‌ای ساخته شده‌ام که احساس جوانی و انرژی یک پسر 9 ساله را در خود داشته باشم.

در حالی که موگابه اخیرا برای جراحی چشم به سنگاپور سفر کرد، دستیاران وی گزارش‌ها در خصوص ابتلای وی به سرطان پروستات را رد کرده‌اند.

گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامت موگابه موجب آغاز بحث‌ها برای جانشین وی در زیمبابوه شده است. موگابه از دهه 1980 تاکنون رئیس‌جمهور زیمبابوه بوده است.

موگابه در سخنرانی خود خطاب به حضار پیش از قدم زدن در اطراف استادیوم گفت: خدایا من نمی‌توانم به اندازه کافی از بابت موهبت زندگی از تو شاکر باشم.

موگابه گفت که خودداری از استعمال سیگار و الکل باعث سلامت وی شده است و در عین حال اشاره‌ای به این که چه زمان قصد بازنشستگی دارد نکرد.

وی در عین حال گزارش‌ها در خصوص سوء استفاده‌های حقوق بشری و تقلب انتخاباتی در زیمبابوه را رد و دولت انگلیس را متهم کرد به اینکه به دنبال بدنام کردن وی است.

وی خطاب به جمعیت گفت: "انگلیسی‌ها، ما از شما متنفر نیستیم، بلکه بیشتر از شما عاشق کشورمان هستیم".

موگابه گفت که از جانب رهبران کشورهای خارجی از جمله رهبران روسیه و چین پیام تبریک تولد دریافت کرده است. موگابه هر سال یک جشن تولد عظیم برای خود در شهری متفاوت برگزار می‌کند.

وی همچنین گفت که مصمم است با مقامات از جمله وزرای کابینه که در فساد مالی و تقلب در شرکت‌های دولتی دست داشته باشند، مقابله کند.

اگر چه روز تولد موگابه 21 فوریه است اما از آنجا که وی در این تاریخ به منظور عمل جراحی چشم به سنگاپور رفته بود و روز شنبه هفته جاری از این سفر بازگشت، جشن تولد خود را روز یکشنبه مصادف با 23 فوریه برگزار کرد.

انتهای پیام

کد N143589

وبگردی