آفتاب

المرزوقی: درخواست برای استعفای من، وقت تلف کردن است

المرزوقی: درخواست برای استعفای من، وقت تلف کردن است

رئیس جمهوری موقت تونس با بیان اینکه هنوز زمان اعلام نامزدی‌اش برای انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور فرا نرسیده اعلام کرد که هرگز از سمت خود استعفا نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الشرق الاوسط، منصف المرزوقی، رئیس جمهوری موقت تونس در سخنانی تصریح کرد: من از سمت ریاست جمهوری استعفا نخواهم داد و هر کس این مساله را مطرح می‌کند وقت خودش و من را تلف کرده است.

وی تاکید کرد که هنوز زمان آن فرا نرسیده مساله نامزدی‌اش در انتخابات آتی ریاست جمهوری تونس را مطرح کند.

المروزقی در ادامه افزود: منتظر تصویب قانون جدید انتخابات و برگزاری رایزنی‌ها برای حل بحران در کشور هستم و پس از آن اعلام خواهم کرد که در انتخابات آتی ریاست جمهوری نامزد خواهم شد یا خیر اما باید بگویم که هم اکنون غیر ممکن است که از منصب خود استعفا دهم.

وی با بیان اینکه وظیفه‌ ملی‌اش را در سمت ریاست جمهوری تونس تا آخرین لحظه انجام خواهد داد بر لزوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی تونس تا پیش از ماه سپتامبر تاکید کرد.

رئیس جمهوری تونس با اشاره به افزایش اقدامات تروریستی در این کشور گفت: تروریسم علیه تونس اعلام جنگ و نبردی جدید را علیه ما آغاز کرده است.

وی همچنین به سرنوشت بد دولت‌های پیشین این کشور به دلیل ظهور پدیده تروریسم در تونس اشاره کرد و افزود: خطر تروریسم هم اکنون تونس را به شدت تهدید می‌کند.

المرزوقی اظهار داشت: مبارزه با تروریسم فقط در زمینه امنیتی نیست بلکه این مساله مبارزه با فقر، نادانی انحراف فکری و ایدئولوژیکی را نیز می‌طلبد و ما پس از اینها باید بستر مناسبی برای حضور تروریسم در تونس را از میان ببریم.

احزاب و گروه‌های سیاسی تونس پیشتر از رئیس جمهوری این کشور خواستند در صورت تمایل برای نامزدی در انتخابات آتی ریاست جمهوری تونس از این سمت استعفا دهد.

انتهای پیام

کد N143587

وبگردی