آفتاب

ادامه تظاهرات حامیان اخوان المسلمین مصر/ عمرو موسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

ادامه تظاهرات حامیان اخوان المسلمین مصر/ عمرو موسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد

جمعی از حامیان اخوان المسلمین مصر بار دیگر با برگزاری تظاهرات گسترده و تشکیل زنجیره‌های انسانی در مناطق مختلف این کشور "کودتای نظامی" و اقدامات نیروهای امنیتی را محکوم کردند و خواهان آزادی تمامی بازداشت‌شدگان شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جمعی از حامیان اخوان المسلمین مصر بار دیگر در حمایت از محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر تظاهراتی را در مناطق مختلف این کشور برگزار و طی آن "کودتای نظامی" مصر را محکوم کردند.

"ائتلاف حمایت از مشروعیت" نیز در استان "المنیا" با تشکیل زنجیره‌های انسانی خواهان سرنگونی "دولت کودتا" و بازگشت مشروعیت شد.

این ائتلاف همچنین در استان "الغربیه" با برگزاری تظاهرات گسترده‌ "کودتای نظامی" و اقدامات نیروهای امنیتی را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با سر دادن شعارهایی "کودتای مصر"، اوضاع وخیم اقتصادی و قطعی مداوم برق در استان مذکور را محکوم کردند.

تجمع‌کنندگان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها اسامی قربانیان و بازداشت‌شدگان نوشته شده بود، خواهان محاکمه عاملان کشتار تظاهرکنندگان و ‌آزادی تمامی بازداشت‌شدگان شدند.

در استان "الشرقیه" نیز جمعی از اعضای "ائتلاف حمایت از مشروعیت" با تشکیل زنجیره‌ای انسانی در روستای "العدوة" که زادگاه محمد مرسی است و با در دست داشتن تصاویر وی، پرچم‌های مصر و تصاویر کشته‌شدگان، محاکمه مرسی را "محاکمه‌ای طنز آمیز" دانستند.

جنبش "حوریة المنصورة" در استان "الدقهلیه" با تشکیل زنجیره‌ای انسانی در شهر "المنصوره" آزادی تمامی زنان و دختران بازداشت شده را خواستار شدند.

صدها تن از اهالی استان "کفر الشیخ" نیز با برگزاری تظاهراتی با عنوان "روزی از رابعة" و با در دست داشتن نمادهای میدان "رابعة العدویة" و تصاویر مرسی خواهان آزادی تمامی بازداشت‌شدگان شدند.

از سوی دیگر، هیات دفاع از بازداشت‌شدگان سیاسی اعلام کرد که "محمدعبداللطیف" یکی از دانشجویان زندانی در زندان "برج العرب" در گذشته است.

دادگاه کیفری استان الدقهلیة نیز "میروت جلیلة" را به اتهام پوشیدن لباسی که نماد "رابعة العدویة" روی آن ترسیم شده بود به دو سال حبس و پرداخت جریمه 200 پوند محکوم کرد.

همچنین دادگاه "العجوزة" 16 تن از مصری‌هایی را که در اکتبر گذشته به اتهام تظاهرات غیرقانونی و توسل به خشونت بازداشت کرده بود به تحمل هفت سال حبس متهم کرد.

از سوی دیگر عمرو موسی، رئیس کمیته 50 نفره تدوین قانون اساسی مصر اظهار کرد که عبدالفتاح السیسی تصمیم خود را برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری مصر گرفته است و باید با وی به عنوان یکی از نامزدها تعامل شود.

عمرو موسی در مصاحبه تلویزیونی خاطرنشان کرد که عبدالفتاح السیسی از مبالغه‌های برخی در حمایت از وی ناخرسند است.

انتهای پیام

کد N143292

وبگردی