آفتاب

نتانیاهو: تلاش‌های جان کری تنها راه تحقق صلح خاورمیانه است

نتانیاهو: تلاش‌های جان کری تنها راه تحقق صلح خاورمیانه است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان این که بدون به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" صلح با فلسطین ممکن نیست تاکید کرد: حمایت از تلاش‌های جان کری تنها راه تحقق صلح در خاورمیانه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ‌به نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز عربی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه همزمان با سفر رسمی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به اراضی اشغالی در جریان مصاحبه با شبکه ZDF آلمان تصریح کرد: تنها راهکار تحقق صلح با فلسطین حمایت از تلاش‌هایی است که جان کری، وزیر خارجه آمریکا در این راه به کار بسته است.

وی افزود: من و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین باید سر میز مذاکراه بنشینیم و در این باره گفت‌وگو کنیم.

این مقام صهیونیستی بار دیگر بر مواضع تل‌آویو در مذاکرات صلح خاورمیانه پافشاری کرد و گفت: در صورتی که فلسطینی‌ها اسرائیل را به عنوان "کشور یهود" به رسمیت نشناسند، صلح محقق نخواهد شد و من آماده‌ام کشور فلسطین را به رسمیت بسناسم اما دلیل امتناع طرف فلسطینی را از این مساله نمی‌فهمم.

وی مدعی شد: هم اکنون تنها مانع اساسی عدم تحقق صلح میان اسرائیل و فلسطین نبود تمایل در رهبران فلسطینی برای به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان "کشور یهود" است نه شهرک‌سازی‌ها.

نتانیاهو همچنین اقرار کرد که مساله شهرک‌سازی‌ها یکی از مسائلی است که باید در جریان مذاکرات حل و فصل شود.

از سوی دیگر منابع خبری از سفر آنگلا مرکل در راس هیاتی بلند پایه به تل آویو خبر دادند.

سفر مرکل به اراضی اشغالی که با هدف برگزاری مذاکرات سالانه میان دو طرف انجام شده دو روز به طول خواهد انجامید.

علی رغم آن که آلمان به عنوان یکی از مدافعان اصلی رژیم صهیونیستی در محافل بین‌المللی محسوب می‌شود در دوره اخیر تغییراتی در موضع برلین در خصوص شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی ایجاد شده است.

از سوی دیگر مرکل دو روز پیش از سفرش به اراضی اشغالی طی سخنانی ضمن حمایت از تلاش‌های میانجیگرانه جان کری در تحقق صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما شدیدا نیازمند آن هستیم که در کوتاهترین زمان ممکن راهکار تشکیل دو کشور مستقل یهودی و فلسطینی محقق شود.

این در حالی است که فلسطینی‌ها بارها اعلام کرده‌اند با به رسمیت شناخته اسرائیل به عنوان "کشور یهود" موافقت نخواهند کرد.

انتهای پیام

کد N143189

وبگردی