آفتاب

هرمزگان یک روز پیش از ورود کاروان تدبیر و امید

هرمزگان یک روز پیش از ورود کاروان تدبیر و امید

بندرعباس- ایرنا- هرمزگان سه شنبه شاهد حضور رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه است اما فضای عمومی شهر از چند روز قبل از آن به استقبال این کاروان رفته است.

به گزارش خبرنگار اعزامی گروه سیاسی ایرنا، قرار است دومین سفر داخلی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی و اعضای دولت تدبیر و امید به استان ساحلی هرمزگان انجام شود.

به همین منظور ستادهای استقبال مردمی و تشکل های مختلف دست به کار شده اند و علاوه تشکیل جلسات مختلف برای برگزاری هرچه بهتر مراسم استقبال، بنرهای متعددی با مضامین گوناگون در سطح شهر نصب کرده اند و به این صورت ضمن اطلاع رسانی به مردم شریف این خطه، از آنان دعوت کرده اند که در مراسم استقبال حضور یابند.

اما این دعوت به استقبال شاید به دعوت های گذشته اندکی متفاوت بود و آن این بود که در تمامی بنرها نوشته شده بود که وعده استقبال ساعت 9 صبح ورزشگاه تختی و به این صورت مردم را به جای دعوت به خیابان ها به ورزشگاه دعوت کرده بودند.

نکته جالب این که در کنار این سفر مهم رییس جمهوری، برنامه های از قبل تعیین شده هم چنان در حال اجراست که نمونه آن برگزاری سمپوزیوم فولاد با حضور 600 نفر از صاحب نظران داخلی و خارجی این عرصه است.

هم چنین خبری از تعطیلی مدارس و ادارات هم نیست و بنرهای متعددی در معابر خطاب به شهروندان هرمزگانی نصب شده است که هر گونه پیشنهاد، شکایات و درخواست به رییس جمهوری و هیات همراه را با سامانه 111 در میان بگذارند و به این صورت از شهروندان خواسته شده که نامه هایشان را دیگر تحویل هیات همراه یا رییس جمهوری ندهند و از طریق این سامانه خواسته هایشان را پیگیری کنند.

در خیابان های شهر که قدم می گذاری مهم ترین خیابان آن یعنی مسیر فرودگاه تا ورزشگاه تختی یعنی همان جایی که قرار است رییس جمهوری اسلامی ایران با مردم خون گرم بندرعباس و استان هرمزگان سخن بگوید را سرشار از بنرهای خیر مقدم می بینی.

دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی و صل علی محمد یاور رهبر آمد، قدیمی ترین شعارهایی است که بر برخی از بنرها نقش بسته است.

در بنرهای نصب شده تعبیر سردار اعتدال عنوانی است که برای حجت الاسلام و المسلمین روحانی به کار رفته و نوشته شده است: سردار اعتدال، رییس جمهوری مجبوب به صفای خلیج فارس بر شما سلام.

«به پایتخت اقتصادی ایران خوش آمدید، دلاوران بندریم پیرو خط رهبریم، مقدمتان را به خطه حافظان خلیج همیشه فارس گرامی می داریم و هم چنین جناب آقای روحانی میزبانی شما را افتخار می دانیم و جناب آقای رییس جمهوری به بندر خش هندی»موضوعاتی است که از سوی تشکل های مختلف هرمزگانی در مسیر حرکت رییس جمهوری و هیات همراه به شکل بنر نصب شده است.

نصب داربست ها در شهر هم چنان ادامه دارد، از این داربست ها به خوبی می شد دریافت که مسیر حرکت کاروان تدبیر و امید کجاست و حتی محل های سخنرانی و دیدارها را هم پیدا کرد.

در طول مسیر حرکتمان به چندین ساختمان دولتی، نظامی و مدرسه و امامزاده هم برخورد کردیم اما جالب بود که در اطراف این ادارات و اماکن هیچ بنر و یا موضوع تبلیغاتی درباره سفر رییس جمهوری نصب نشده بود که این پیام را با خود دارد که بنرهای نصب شده به صورت مردمی است.

رییس جمهوری و هیات همراه قرار است از فردا-سه شنبه- به مدت سه روز به استان هرمزگان سفر کنند .

سیام(5)1429 ** 1418
کد N143070

وبگردی