آفتاب

وزیرخارجه بلژیک: ایران و غرب باید اعتماد خود را باز یابند

وزیرخارجه بلژیک: ایران و غرب باید اعتماد خود را باز یابند

تهران- ایرنا-ˈدیدیه ریندرزˈ وزیرامورخارجه بلژیک که به تهران سفر کرده است در گفت وگوبا همتای ایرانی خود از لزوم بازیابی ˈرابطه اعتمادˈ میان ایران وغرب سخن گفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی که به سفر وزیر امور خارجه بلژیک به ایران اختصاص یافت، به نقل از وی نوشت: ایران و کشورهای غربی باید به لطف توافق هسته ای صورت گرفته، ˈرابطه اعتمادˈ میان خود را باز یابند.

ˈمحمد جواد ظریفˈ وزیر امور خارجه ایران نیز درنشست خبری مشترک با همتای بلژیکی خود اعلام کرد: دوستان اروپایی ما باید بدانند که وضعیت با ثباتی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد.

خبرگزاری فرانسه افزود: ریندرز پس از همتایان ایتالیایی و سوئدی خود، سومین وزیر خارجه اروپایی است که به تهران سفر کرده است. وی در این سفر با ˈحسن روحانیˈ رییس جمهوری ایران نیز دیدار کرده است.

برپایه این گزارش، وزیر امور خارجه بلژیک همچنین از لزوم حضور ایران در تلاش ها به منظور یافتن راه حل سیاسی برای مسئله سوریه و ایفای نقش منطقه ای بویژه در مبارزه با قاچاق مواد مخدر از افغانستان سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ریندرز برای گفت وگو میان ایران و اتحادیه اروپا در مورد ˈ وضعیت حقوق بشر، مجازات اعدام، آزادی بیان و حقوق زنانˈ ابراز امیدواری کرد و از احتمال سفر ˈاستراوروس لامبرینیدیسˈ نماینده ویژه اتحادیه اروپا در زمینه حقوق بشر به ایران خبر داد.

این رسانه فرانسوی با اشاره به اینکه طبق سخنان ˈعباس عراقچیˈ مذاکره کننده ایرانی در مسئله هسته ای، مذاکرات کارشناسان فنی ایران و گروه 1+5 در ماه مارس در وین و در حاشیه نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی برگزار خواهد شد، افزود: ˈ کاترین اشتونˈ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا قبل از این تاریخ به ایران سفر خواهد کرد.

اروپام/9053**1485** 1064
کد N143057

وبگردی