آفتاب

بیکاری جوانان استرالیا در نقطه بحران

بیکاری جوانان استرالیا در نقطه بحران

کوالالامپور - ایرنا - نرخ بیکاری در برخی از نقاط کلیدی استرالیا به 20 درصد رسید و میزان بیکاری جوانان این کشور در نقطه بحرانی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، تجزیه و تحلیل آماری گروه رفاه برادران لورنس در استرالیا که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می دهد نرخ بیکاری برای جوانان 15 تا 24 ساله در سراسر استرالیا در ماه گذشته میلادی به 12 ممیز دو درصد رسید که نقطه هشدار است. این میزان در سال 2008 میلادی هشت ممیز هشت درصد بود.

براساس آمار و ارقام منتشره دولت استرالیا، نرخ رسمی بیکاری در تمام رده های سنی این کشور در ماه ژانویه شش درصد بوده است که از زمان بحران مالی جهان در سال 2008 بی سابقه است.

براساس داده های مرکز آمار استرالیا، نرخ بیکاری جوانان در برخی از مناطق استرالیا از جمله کنز در شمال کوئینزلند، غرب و شمال غرب تاسمانی و شمال آدلاید حدود 20 درصد است.

داده های این تجزیه و تحلیل آماری نشان می دهد میزان بیکاری جوانان در استرالیا بحرانی است و این کشور نمی تواند آن را نادیده بگیرد.

این گروه تجزیه و تحلیلگر آماری، آمار بیکاری در استرالیا را ˈیک فاجعه برای جوانان استرالیاˈ دانست که بدنبال کار هستند و انتخابی برای شغل ندارند.

در بیانیه این گروه آمده است: این فاجعه ای برای جوامع است که منجر به بی خانمانی و ناامیدی جوانان و خانواده آن ها می شود. این جوانان در معرض خطر، هرگز قادر به دریافت شغل با توجه به موقعیت خود نخواهند بود.

اداره آمار و ارقام استرالیا هفته گذشته نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد نرخ بیکاری در این کشور به بالاترین میزان در 10 سال گذشته رسیده است.

تعطیلی کارخانه های خودروسازی فورد، جنرال موتورز و تویوتا در استرالیا عاملی است تا صدها هزار فرصت شغلی دیگر در این کشور تا 2017 حذف شود و امکان افزایش میزان بیکاری وجود دارد.

آساق**د.م**1611
کد N142888

وبگردی