آفتاب

حمایت آمریکا از مبارزه با تروریسم در نیجریه

حمایت آمریکا از مبارزه با تروریسم در نیجریه

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، کشورش از مقامات مسئول نیجریه در تحقیقات در خصوص اقدامات تروریستی و دستگیری و محاکمه عاملان این اقدامات حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات و خشونت های تروریستی غیرقابل‌توصیف مانند اقداماتی که بوکو حرام هفته گذشته در شمال نیجریه مرتکب شد، وحشت‌انگیز و نادرست است و جایی در جهان ما ندارد.

شورشیان 15 فوریه بیش از 100 تن را در حمله ای در ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه کشتند. ایالت بورنو یکی از مخفیگاه ها و مراکز تجمع گروه بوکو حرام است. چند روز بعد، این گروه حمله دیگری انجام داد و ده تن را کشت. این حمله همچنین تعداد زیادی زخمی بر جا گذاشت.

کری گفت، مردم شمال نیجریه شایسته زندگی عاری از خشونت و وحشت و تروریسم هستند.

این دیپلمات ارشد آمریکا خاطرنشان کرد: به همین علت است که آمریکا در حال عرضه کمک های مقابله با تروریسم به مقامات مسئول نیجریه است تا ضمن محافظت از غیر نظامیان و تضمین احترام به حقوق بشر، رویکری جامع را برای مبارزه با تهدید ناشی از بوکو حرام اتخاذ کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، واشنگتن همچنان شریکی متعهد برای دولت نیجریه در تلاش برای ریشه‌کن کردن بوکو حرام و گروه‌های مرتبط با آن، باقی خواهد ماند.

انتهای پیام

کد N142788

وبگردی