آفتاب

جشن پایانی المپیک زمستانی 2014 سوچی برگزار شد

جشن پایانی المپیک زمستانی 2014 سوچی برگزار شد

مسکو - ایرنا - جشن پایانی بیست و دومین دوره بازی های المپیک زمستانی 2014 در شهر بندری سوچی روسیه در سواحل دریای سیاه یکشنبه شب با حضور بیش از 2 هزار و ۵۰۰ ورزشکار از 88 کشور جهان، مقام های عالی رتبه روس و نیز کمیته بین المللی المپیک در ورزشگاه فیشت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، جشن اختتامیه بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی با برنامه های متنوع هنری و نیز نورافشانی همراه بود و شهر میزبان بازی ها برای ساعتی غرق در نور ناشی از آتش بازی شد.

در این آیین ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک همراه با هزاران تماشاگر جشن پایانی بزرگترین رویداد ورزشی زمستانی جهان را به نظاره نشستند.

در جشن پایانی بیست و دومین دوره بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ در شهر بندری سوچی سنت ها، هنر و تاریخ روسیه در قالب اجرای برنامه های هنری به نمایش گذاشته شد.

اهتزاز پرچم روسیه در وسط میدان ورزشگاه شیفت توسط مدال آوران طلایی تیم روسیه و نیز اجرای سرود ملی این کشور توسط گروهی مرکب از یک هزار کودک از دیگر جذابیت های جشن اختتامیه المپیک زمستانی ۲۰۱۴ در سوچی بود.

رییس جمهور روسیه و رییس کمیته بین المللی المپیک قبل از آغاز جشن اختتامیه در دیدار کوتاهی با یکدیگر، برگزاری موفقیت آمیز بازی های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ سوچی را به همدیگر تبریک گفتند.

جشن اختتامیه المپیک سوچی در حالی برگزار شد که تیم روسیه میزبان این بازی ها با کسب 13 مدال طلا، 11 نقره و 9 برنز و مجموع 33 مدال به قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت.

تیم روسیه دراین دوره از بازی های المپیک زمستانی با برخورداری از مزیت میزبانی خوش درخشید و توانست فراتر از انتظار مسوولان این کشور بدرخشد.

پس از روسیه تیم نروژ با کسب 11 مدال طلا، 5 نقره و 10 برنز و مجموع 26 مدال در جایگاه دوم جدول توزیع مدال ها ایستاد.

تیم کانادا نیز در بیست و دومین دوره بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی با کسب 10 مدال طلا، 10 نقره و پنج برنز با مجموع 25 مدال به مقام سوم این دوره از بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی دست یافت.

ورزشکاران اعزامی تیم آمریکا به المپیک زمستانی 2014 سوچی نیز با کسب 9 مدال طلا، 7 مدال نقره و 12 برنز و مجموع 28 مدال در جایگاه چهارم این دوره از مسابقات ایستادند.

تیم ملی اعزامی هلند به المپیک زمستانی 2014 سوچی نیز با هشت مدال طلا، 9 مدال نقره و 9 برنز و مجموع 26 مدال به مقام پنجم این دوره از مسابقات دست یافت.

ویتالی موتکو وزیر ورزش روسیه پس از قهرمانی کشورش در بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی اعلام کرد که ورزشکاران روس در این دوره از مسابقات بسیار فراتر از حد انتظار ظاهر شدند.

موتکو با اشاره به کسب تنها سه مدال طلا توسط ورزشکاران اعزامی این کشور به المپیک زمستانی ونکوور و جای گرفتن در مقام یازدهمی آن دوره از بازی های المپیک گفت: تیم روسیه در المپیک زمستانی 2014 سوچی با کسب 13 مدال طلا و مجموع 33 مدال بهترین نتیجه حضور خود در بازی های المپیک زمستانی را رقم زد.

وزیر ورزش روسیه در حالی از کسب مقام قهرمانی بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی توسط تیم کشورش خوشحالی می کرد که قبل از آغاز بازی ها اعلام کرده بود به هر نتیجه ای که تیم کشورش به دست آورد، راضی خواهد بود.

وی خرداد ماه سال جاری اعلام کرد که وزارت ورزش روسیه برای قرار گرفتن تیم این کشور در جمع سه تیم نخست بیست و دومین دوره بازی های المپیک زمستانی 2014 سوچی برنامه ریزی کرده است.

بیست و دومین دوره بازی های المپیک زمستانی 2014 هفتم ماه جاری با حضور ورزشکارانی از 88 کشور جهان در 15 رشته ورزشی در شهر بندری سوچی روسیه در سواحل دریای سیاه آغاز به کار کرد.

از سوی دیگر توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک نیز امروز اعلام کرد: المپیک زمستانی 2014 سوچی خوب سازماندهی شده بود و در سطح عالی برگزار شد.

باخ در یکصد و بیست و ششمین نشست کمیته بین المللی المپیک در سوچی گفت: المپیک زمستانی 2014 در سطح عالی سازماندهی شده بود و اعضای کمیته بین المللی المپیک از آن راضی هستند.

وی با بیان این که از المپیک سوچی تجربیات خوبی کسب کردیم گفت: از مقام های روسی برگزار کننده این مسابقات و رییس کمیته المپیک روسیه برای برگزاری و سازماندهی این مسابقات قدردانی می کنیم.

آلکساندر ژوکوف رییس کمیته المپیک روسیه هم گفت که مقام های روسیه تمام تلاش خود را برای برگزاری المپیک سوچی به کار بستند.

اروپام/۵۱۸ ** 1597
کد N142676

وبگردی