آفتاب

روحانی: ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سرمایه تحقق حماسه اقتصادی و تکمیل حماسه سیاسی است

روحانی: ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سرمایه تحقق حماسه اقتصادی و تکمیل حماسه سیاسی است

جلسه هیات دولت عصر امروز(یکشنبه) به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر "حسن روحانی"، رییس‌جمهور برگزار شد و مهمترین مسائل و مباحث روز کشور از سوی اعضای دولت مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هیات وزیران در این جلسه با توجه به ابلاغ سیاست‌های "اقتصاد مقاومتی" و ابلاغیه رییس‌جمهوری به معاون اول، چگونگی تحقق این سیاست‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.

دکتر روحانی با استقبال از سیاست‌های ابلاغی و تشکر از مقام معظم رهبری در ابلاغ این سیاست‌ها، آن را سرمایه تحقق "حماسه اقتصادی" و تکمیل "حماسه سیاسی" دانست.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه هرچند بخشی از این سیاست‌ها نیازمند تدابیر درازمدت است و در تدوین برنامه ششم هم مورد اهتمام قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: دولت عزم و توانایی آ‌ن را دارد که همه این سیاست‌ها را عملیاتی کند و همه دستگاه‌های اجرایی موظف به برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بندهای مربوط به خود هستند.

دکتر روحانی، اقتصاد متکی بر دانش و فناوری، عدالت‌بنیان، درون‌زا و برون‌گر، پویا و پیشرو و کاهش وابستگی بودجه کشور به نفت را، از جمله جهت‌گیری‌های مهم این سیاست‌ها ذکر و برکوچک‌سازی بخش اجرایی دولت و مدیریت بهینه هزینه‌ها تاکید کرد.

لازم به یادآوری است، در ابتدای جلسه امروز هیات دولت، وزیر امور خارجه گزارشی از نشست ژنو و آغاز مذاکرات برای توافق نهایی هسته‌بی با شش کشور به هیات وزیران ارائه داد.

همچنین رییس سازمان بازرسی کل کشور به ارائه گزارشی درباره رویکردها و سیاست‌های این سازمان پرداخت و در ادامه، رییس‌جمهور با تاکید بر ضرورت وجود یک دستگاه بازرسی فعال، متعهد و چابک، بر لزوم اصلاحات در نظام اداری برای پیشگیری از شکل‌گیری تخلفات تصریح کرد.

دکتر روحانی همچنین از خدمات سازمان بازرسی کل کشور و کارکنان آن تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N142664

وبگردی