آفتاب
غلامحسین الهام در انتقاد از توافق ژنو :

تحریم های بانکی نقش عمده ای در مشکلات کشور نداشت

تحریم های بانکی نقش عمده ای در مشکلات کشور نداشت

تهران - ایرنا - غلامحسین الهام با انتقاد از توافق ژنو گفت : چه ضرورتی داشت که ما به توافق ژنو تن دهیم، گفت: آیا شرایط کشور اقتضای چنین تصمیمی را داشت؟ درست است که تحریم های بانکی شروع شده بود اما این تحریم ها نقش عمده ای در مشکلات کشور نداشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، غلامحسین الهام امروز یکشنبه در مراسم تجلیل از خانواده های هسته ای گفت: هیچ ملت و جامعه ای نیست که نسبت به حرکتی که شهدای آن انجام داده اند به سرمایه گذاری آنها بی تفاوت باشد.

وی شهدای هسته ای را سرمایه غنی کشور دانست و گفت: حاکمیت فرهنگی و استقلال کشور و حاکمیت ملی بخشی از تمامیت حاکمیت هر کشور را تشکیل می دهند و این شهدا تمامیت کشور را نشان دادند و برای حفظ حاکمیت خون پاکشان را به این ملت هدیه دادند.

الهام در ارتباط با رفع تعلیق فعالیت های هسته ای گفت: نخستین دستوری که محمود احمدی نژاد در سال 1384 صادر کرد، رفع تعلیق از تاسیسات ماقبل هسته ای بود؛ چرا که تیم آن دوران در حقیقت ماقبل هسته ای ما را تعلیق کرده بودند.

وی با تاکید بر این که چه ضرورتی داشت که ما به توافق ژنو تن دهیم، گفت: آیا شرایط کشور اقتضای چنین تصمیمی را داشت؟ درست است که تحریم های بانکی شروع شده بود اما این تحریم ها نقش عمده ای در مشکلات کشور نداشت و به قول آقایان باید با تدبیر این مشکلات در داخل کشور رفع می شد.

سخنگوی دولت سابق افزود: آیا مقاومت و استقامت مردمی که پشتوانه آن شهدای هسته ای بودند کم بود؟ آیا مردم کم کاری کرده بودند یا مقاومت ملت ما کم بود؟ آیا ظرفیت های اقتصادی کشور به آن نقطه رسیده بود که چنین کنیم؟ مگر رهبر معظم انقلاب در همان دوران شرایط کشور را شرایط بدر و خیبر توصیف نکردند؟

سیام(3)**9189**9173**1449
کد N142654

وبگردی