آفتاب

دانشجویان ایرانی دانشگاه طب باکو در انتظار هیات کارشناسی وزارت بهداشت بسر می برند

دانشجویان ایرانی دانشگاه طب باکو در انتظار هیات کارشناسی وزارت بهداشت بسر می برند

باکو- ایرنا- دانشجویان ایرانی رشته های پزشکی دانشگاههای دولتی آذربایجان در نشست ماهانه خود با مسئولان سیاسی و فرهنگی کشورمان در دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمهوری آذربایجان با اشاره به مشکل عدم تایید مدارک خود ، خواستار اعزام هیات عالی این وزارتخانه برای ارزیابی مجدد سطح علمی دانشگاههای محل تحصیل خود شدند.

به گزارش ایرنا ، در این نشست اعضای انجمن علمی ، فرهنگی و ورزشی دانشجویان ایرانی دانشگاههای باکو با اشاره به تغییرات ایجاد شده در سطح علمی دانشگاههای جمهوری آذربایجان ، خواستار تجدید نظر مسئولان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در رده بندی دانشگاههای این کشور در آیین نامه های مربوطه شدند.

این دانشجویان با بیان اینکه در دولت سابق،زمانی که دکتر ˈمرضیه وحید دستجردیˈ مسئولیت وزارت بهداشت را برعهده داشتند قول دادند با اعزام هیاتی به باکو به مشکلات دانشجویان رسیدگی شود ولی بدلیل تغییرات مدیریتی و با وجود مشخص شدن ترکیب هیات مورد نظر ، این امر تحقق نیافته است ، از مسئولان فعلی وزارت بهداشت خواستند به این درخواست دانشجویان جامه عمل بپوشاند.

ˈمحسن پاک آیینˈ سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در این نشست با اشاره به سابقه پیگیری های انجام شده و یادآوری آیین نامه های موجود در این زمینه ابراز امیدواری کرد با حضور هیات کارشناسی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در باکو به مسائل دانشجویان رسیدگی شود.

پاک آیین به بازدیدخود ازدانشگاههای محل تحصیل دانشجویان ایرانی نیز اشاره کرد و از تغییرات محسوسی که در سطح آموزش این دانشگاهها نسبت به گذشته ایجاد شده ابراز رضایت کرد.

ˈزهیر میرزاجانیˈ دانشجوی رشته دندانپزشکی دانشگاه طب باکو و رییس انجمن علمی ، فرهنگی و ورزشی دانشجویان ایرانی دانشگاههای جمهوری آذربایجان، در حاشیه این نشست در گفت و گو با ایرنا تعداد دانشجویان ایرانی رشته های پزشکی دانشگاههای دولتی باکو را حدود 300 نفر اعلام کرد و گفت : در پی ابلاغ آیین نامه جدید ، مدارک تحصیلی دانشجویان پزشکی ورودی سال 2009 (1387) به بعد دانشگاههای جمهوری آذربایجان مورد تایید قرار نمی گیرد.

وی گفت : این در حالیست که دانشجویان ایرانی رشته های پزشکی دانشگاههای این کشور برغم مشکلات عدیده و دوری از وطن و همچنین گرانی ها و مسایل ارزی موجود به تلاش های شبانه روزی خود برای کسب علم و دانش ادامه داده و با هزاران امید، خود را آماده خدمت به سرزمین مادری خود کرده اند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ˈسید علی اکبر اجاق نژادˈ نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا ، در سخنانی برگزاری جلسات ماهانه با دانشجویان را فرصت مناسبی برای طرح دیدگاههای دانشجویان در حوزه های مختلف بویژه در مباحث فرهنگی دانست.

ˈسید ابراهیم ابراهیمیˈ رایزن فرهنگی جدید سفارت کشورمان در جمهوری آذربایجان نیز ضمن اعلام آمادگی برگزاری نشست های دوره ای با دانشجویان ، اجرای برنامه های علمی و فرهنگی از جمله برگزاری سمینارها و کنفرانس های علمی به ابتکار دانشجویان ایرانی در جمهوری آذربایجان را گام مهمی در ارتقا سطح علمی دانشجویان و شناساندن میزان توانایی های علمی ایشان موثر دانست

خاورم*1206*1856
کد N142598

وبگردی