آفتاب

افزایش ازدواج اجباری دختران سوری با تروریست های خارجی

افزایش ازدواج اجباری دختران سوری با تروریست های خارجی

منابع خبری از افزایش آمار ازدواج اجباری دختران سوری با تروریست های خارجی در سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آی نیوز عربی، به دنبال حضورگسترده تروریست های خارجی در کشور سوریه از سه سال پیش تاکنون و انجام عملیات های تروریستی متعدد علیه نظام سوریه و کشتار مردم بی گناه این کشور منابع خبری از افزایش آمار ازدواج دختران سوری با تروریست های خارجی خبر می دهند.

درهمین راستا، تعداد زیادی از خانواده های سوری ساکن در استان های "الرقه" و "حلب" اعلام کردند به دلیل اعمال فشارهایی که از سوی عوامل گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش  صورت می گیرد مجبور می شوند برای حفظ جانشان هم که شده به ازدواج دخترانشان با افراد این گروه تن دهند.

به موجب گزارشی که منبع مذکور در این رابطه منتشر کرده بسیاری از خانواده ها مجبور هستند که به درخواست رهبران داعش مبنی بر ازدواج دخترانشان با افراد این گروه تروریستی تن دهند چرا که در صورت مخالفت با این امر با انتقام و کینه توزی آنها مواجه خواهند شد.

روزنامه الشرق الاوسط نیز در این باره نوشت: ازدواج تروریست های خارجی با دختران محلی دو ماه بیشتر به طول نمی انجامد، چرا که این تروریست ها دائما در معرض انتقال به جبهه های دیگر هستند.

"منذر الصلال"، فعال حقوق بشر سوری نیز در این رابطه گفت: پدیده ازدواج دختران سوری با تروریست های خارجی در مناطق حومه حلب که به عنوان پایگاهی برای تروریست ها محسوب می شود در دوره اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: در خودروی یکی از رهبران داعش که چندی پیش بازداشت شد تعدادی سند ازدواج پیدا شده است.

این فعال سوری اظهار داشت: به رغم آن که خانواده های بسیاری از تروریست های خارجی همراه آن ها به سوریه آمده اند، جوانان آنها بیشتر ترجیح می دهند با دختران سوری ازدواج کنند و این امر باعث بوجود آمدن چالش های اجتماعی فراوان و بازتاب های منفی به ویژه در مناطق عشایر نشینی که خانواده ها دارای تعصبات خاصی نسبت به دخترانشان هستند، شده است.

منذر الصلال با اشاره به خودکشی یک دانشجوی دختر 22 ساله سوری در استان "الرقه" که به دلیل اصرار پدرش بر ازدواج با یک تروریست مهاجر تونسی دست به این اقدام زده بود گفت: این امر باعث بر انگیخته شدن خشم بسیاری از اهالی این منطقه عشایرنشین که مردم آن همچنان بر اصول و سنت های دیرین خود پایبندند، شده و بازتاب های فراوانی را به همراه داشته است.

کد N142552

وبگردی