آفتاب

نشست کمیته سیاسی ایران و الجزایر برگزار شد

نشست کمیته سیاسی ایران و الجزایر برگزار شد

تهران -ایرنا-کمیته سیاسی مشترک بین ایران و جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر برگزار و در این کمیته درباره مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، در چارچوب پیگیری مشورت های سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر، امروز (یکشنبه) «عبدالمجید بوقره» وزیر مشاور در امور خارجه الجزایر با «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و درباره آخرین تحولات روابط دو جانبه ، منطقه ای و بین المللی را مورد گفت و گو و تبادل نظر کرد.

در این نشست دو طرف درباره وضعیت روابط دو کشور و همکاری های جاری در حوزه های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی بویژه برگزاری کمیسیون عالی مشترک آتی ایران و الجزایر بحث و تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین آخرین تحولات منطقه خاورمیانه و شرایط جاری در حوزه شمال آفریقا ، تحولات پرونده هسته ای ، مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 و مبارزه با تروریسم را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.

در این نشست طرفین بر اراده سیاسی مقامات عالیه دو کشور در جهت تقویت و استحکام روابط دوجانبه در تمامی زمینه ها تاکید کردند.

طرفین ضمن ابراز رضایت از روند رو به رشد همکاری های دوجانبه ، بر لزوم گسترش روابط اقتصادی ، گردشگری و همکاری های فنی در پروژه های مشترک تاکید کردند.

وزیر مشاور در امور خارجه الجزایر همچنین در دیدار با «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی کشورمان نیز آخرین تحولات همکاری های اقتصادی دوجانبه و نتایج اقدامات به عمل آمده در قالب کمیسیون عالی مشترک دو کشور را مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار داد.

وزیرمشاور در اموربین الملل کشور الجزایر صبح امروز وارد تهران شد و فردا (دوشنبه) دیداری نیز با دکتر ظریف وزیرامورخارجه خواهد داشت.

سیام**9173**1572
کد N142513

وبگردی