آفتاب

رفع ایرادات شورای نگهبان به قانون احزاب/ احتمال امکان پخش برنامه‌های احزاب از صداوسیما

رفع ایرادات شورای نگهبان به قانون احزاب/ احتمال امکان پخش برنامه‌های احزاب از صداوسیما

فارس نوشت:

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از رفع ایرادات شورای نگهبان به قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی در جلسه این کمیسیون خبر داد.

رفع ایرادات شورای نگهبان از قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی و بررسی جداول حوزه‌های افتتاحیه در جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیر خجسته در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: به دنبال اصلاح قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی در کمیسیون، مواردی از مصوبات آن توسط شورای محترم نگهبان محل ایراد واقع شده که در جلسه امروز این ایرادات رفع شد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اصلاحات مدنظر شورای نگهبان را بیشتر اصلاح عبارتی ارزیابی کرده و گفت: همانطور که مجلس تصمیم و نظر بر حمایت از احزاب و تشکل‌های سیاسی دارد، شورای نگهبان نیز با نگرشی حمایتی این قانون را بررسی و اعلام نظر کرده است.

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: امیدواریم با تصویب نهایی این قانون، وضعیت فعالیت احزاب تسهیل شده و امکان برخورداری احزاب از حقوقی همچون امکان پخش برنامه‌ها در صدا و سیما فراهم شود.

خجسته ابراز امیدواری کرد این قانون در اسرع وقت جهت اجرایی شدن، مراحل قانون خود را طی کند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه و افزایش ۲۰ نفر نمایندگان را دیگر برنامه کمیسیون عنوان کرده و گفت: یکی از برنامه‌های بسیار مهمی که در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مورد بررسی قرار گرفته و از حساسیت بسیاری برخوردار است، اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه و افزایش ۲۰ نفر به تعداد نمایندگان است.

خجسته افزود: تعداد پیشنهادات رسیده به این طرح قابل توجه بوده و کارگروهی ویژه در کمیسیون مسئول رسیدگی به این موضوع تعیین شده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت این طرح گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت خاص این طرح مقرّر گردید تا در دستور جلسات کمیسیون، رسیدگی به این طرح به صورت ثابت تا پایان رسیدگی در نظر گرفته شود.

 

23503

کد N142488

وبگردی