آفتاب

بیانیه کمیسیون فرهنگی درباره مطلب منتشر شده در «آسمان»

بیانیه کمیسیون فرهنگی درباره مطلب منتشر شده در «آسمان»

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به مطلب منتشر شده در روزنامه آسمان، بیانیه‌ای صادر و این اقدام را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این بیانیه که در جلسه بعدازظهر کمیسیون فرهنگی صادر شد، به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

مطلب انتشار یافته در روزنامه آسمان که نویسنده، لایحه قصاص را غیرانسانی توصیف کرده، بسیار تعجب‌برانگیز است.

این نوشته یکی دیگر از موارد توهین به مقدسات اسلامی است که در طی چند ماه اخیر، گاه و بیگاه در برخی نشریات زنجیره‌ای مشاهده گردیده است و به هیچ وجه جایی برای خوشبینی باقی نگذاشت که این موارد را به سهو یا غفلت تعبیر کنیم.

به نظر می‌رسد انتشار این دسته از مطالب عمدتا با هدف ذائقه سنجی جامعه و ارزیابی آستانه تحمل اجتماعی است تا در صورت مشاهده عدم واکنش قانونی یا اجتماعی برای گام‌های بعدی سرعت بیشتری برداشته شود. از یاد نبرده‌ایم که دقیقا مشابه چنین توهینی در زمان امام راحل صورت گرفت و با برخورد انقلابی آن معمار کبیر انقلاب اسلامی مواجه گشت که توهین‌کنندگان به لایحه قصاص را مرتد اعلام کردند.

قطعا ادامه روند توهین به مقدسات و باورهای دینی مردم، همان‌گونه که در دوره اصلاحات مشاهده شد، گذشته از ناسازگاری با ضوابط دینی و جریحه‌دار کردن اهل ایمان موجب واکنش عمومی جامعه ما نیز خواهد شد. در حالی که آرامش جامعه در این زمان بیش از همیشه خواست دلسوزان نظام است. از این رو از کلیه دستگاه‌های مسوول، به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می‌رود که با عمل به مسوولیت خود، در پاسداری از حریم قانون و باورهای دینی مردم کوشا باشد.

کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی»

انتهای پیام

کد N142433

وبگردی