آفتاب

طرح اصلاح موادی از قانون احزاب و تشکل های سیاسی در کمیسیون شوراهای مجلس اصلاح شد

طرح اصلاح موادی از قانون احزاب و تشکل های سیاسی در کمیسیون شوراهای مجلس اصلاح شد

تهران-ایرنا- رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح موادی از قانون احزاب و تشکل های سیاسی برای تامین نظر شورای نگهبان در جلسه امروز این کمیسیون اصلاح شد.

«امیر خجسته» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با بیان این که بیشتر ایرادات شورای نگهبان به این طرح اصلاح عبارتی بود، اظهار داشت: نگاه شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون احزاب و تشکل های سیاسی همچون مجلس شورای اسلامی، حمایتی است.

وی اظهار امیدواری کرد: با تصویب نهایی این طرح، وضعیت فعالیت احزاب تسهیل و امکان برخورداری آنها از حقوقی همچون امکان پخش برنامه ها در صدا و سیما فراهم شود.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد امیدواریم این قانون در اسرع وقت جهت اجرایی شدن مراحل قانونی خود را طی کند.

شورای نگهبان این طرح را دارای سه ایراد دانست و برای اصلاح به مجلس بازگرداند.

خجسته همچنین بررسی طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه و افزایش 20 نماینده به حوزه های انتخابیه را یکی دیگر از طرح های بررسی شده در جلسه امروز این کمیسیون عنوان کرد.

وی افزود: تعداد پیشنهادهای رسیده به این طرح قابل توجه بوده و در این راستا کارگروه ویژه ای در این کمیسیون مسوول رسیدگی به موضوع است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ادامه داد: با توجه به اهمیت و حساسیت خاص این طرح مقرر شد تا در دستور جلسات کمیسیون، رسیدگی به این طرح به صورت ثابت تا پایان رسیدگی در نظر گرفته شود.

سیام**9121**1336
کد N142403

وبگردی