آفتاب

نشریه امریکایی: تحریم ایران شکست خورد

نشریه امریکایی: تحریم ایران شکست خورد

تهران-ایرنا- نشریه آمریکایی ˈویکلی استانداردˈ نوشت :سیاست های دولت ایران باعث شکاف میان مخالفان برنامه هسته ای این کشور و شکست تحریم ها شده است.

این هفته نامه می نویسد: روحانی نقش خود را برای کشورش به درستی ایفا کرده است. ایران اکنون بابت هیچ کاری که انجام نداده است، پول دریافت می کند و اگر توافق فعلی، چنانکه بسیاری پیش بینی می کنند، پس از پایان شش ماه تمدید شود، ایران پول بیشتری هم به دست خواهد آورد.

این منبع اضافه کرد: از زمان کاهش تحریم های ایران، فروش نفت این کشور با 25 درصد افزایش، از 1.06 میلیون بشکه در روز به 1.32 میلیون بشکه رسیده است.

ˈویکلی استانداردˈ می افزاید: در ماه های اخیر، نرخ تورم در ایران از 40 درصد به 20 درصد رسیده و همچنان روندی کاهشی را می پیماید. همچنین درحالی که تولید ناخالص داخلی ایران درسال 2012، حدود سه درصد کاهش یافت، صندوق بین المللی پول رشد تولید ناخالص داخلی ایران برای سال های 2014 و 2015 را پیش بینی می کند.

به نوشته این نشریه آمریکایی، بهبود وضعیت اقتصادی در ایران اکنون به واقعیت تبدیل شده و گروه های بازرگانی خارجی برای سرمایه گذاری در صنایع نفتی و خودروسازی ایران به آن کشور می روند.

کاخ سفید وعده داده بود که از کاهش تحریم ها، تنها 7 میلیارد دلار نصیب ایران شود، اما اکنون کارشناسان بر این باورند که سود واقعی ایران از توافق ژنو نزدیک به 20 میلیارد دلار خواهد بود.

این نشریه ادامه داد: اکنون تنها بازرگانان نیستند که می خواهند با ایران رابطه داشته باشند، بلکه لابی رابطه با ایران از سوی سیاستمداران نیز پشتیبانی می شود؛ چراکه گسترش روابط اقتصادی با ایران به معنای افزایش اشتغال در کشورهای اروپایی خواهد بود و هیچ سیاستمدارای به سادگی حاضر به پشت کردن به چنین فرصتی نیست.

ویکلی استاندارد نشریه نزدیک به نومحافظه کاران است و با بیش از یکصد هزار نسخه، هر هفته در واشنگتن منتشر می شود.

مترجمام**9163**5981
کد N142370

وبگردی