آفتاب

کمیسیون شوراها ایرادات شورای نگهبان به قانون احزاب را بررسی کرد

کمیسیون شوراها ایرادات شورای نگهبان به قانون احزاب را بررسی کرد

رفع ایرادات شورای نگهبان از قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی و بررسی اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه در جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امیر خجسته با اعلام این خبر افزود: به دنبال اصلاح قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی در کمیسیون، مواردی از مصوبات آن توسط شورای محترم نگهبان محل ایراد واقع شده که در جلسه امروز این ایرادات رفع شد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان را بیشتر اصلاح عبارتی ارزیابی کرد و گفت: همان‌طور که مجلس تصمیم و نظر بر حمایت از احزاب و تشکل‌های سیاسی دارد شورای نگهبان نیز با نگرشی حمایتی این قانون را بررسی و اعلام نظر کرده است.

وی افزود: امیدوارم با تصویب نهایی این قانون، وضعیت فعالیت احزاب تسهیل شده و امکان برخورداری احزاب از حقوقی همچون امکان پخش برنامه‌ها در صداو سیما فراهم گردد.

خجسته ابراز امیدواری کرد که این قانون در اسرع وقت جهت اجرایی شدن مراحل قانونی خود را طی کند.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه و افزایش 20 نفر بر نمایندگان را دیگر برنامه کمیسیون عنوان کرده و گفت: یکی از برنامه‌های بسیار مهمی که در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مورد بررسی قرار گرفته و از حساسیت بسیاری برخوردار است، اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه و افزایش 20 نفر به تعداد نمایندگان است.

خجسته افزود: تعداد پیشنهادات رسیده به این طرح قابل توجه بوده و کارگروهی ویژه در کمیسیون مسئول رسیدگی به این موضوع تعیین شده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت این طرح، گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت خاص این طرح مقرر گردید تا در دستور جلسات کمیسیون، رسیدگی به این طرح به صورت ثابت تا پایان رسیدگی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

کد N142359

وبگردی