آفتاب

پیام مادورو به اوباما: حقیقت را روی میز قرار دهیم.

پیام مادورو به اوباما: حقیقت را روی میز قرار دهیم.

همشهری‌آنلاین: رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد: من خواهان گفت‌و‌گو با شما ، باراک اوباما ، و گفت‌و‌گوی بین ونزوئلا و آمریکا هستم.

جهان > آمریکای‌لاتین- همشهری‌آنلاین:
رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد: من خواهان گفت‌و‌گو با شما ، باراک اوباما ، و گفت‌و‌گوی بین ونزوئلا و آمریکا هستم.

نیکلاس مادورو ،رئیس‌جمهور ونزوئلا در گفت‌و‌گو با خبرنگاران خارجی خطاب به باراک اوباما،رئیس جمهور آمریکا گفت: این چالش را بپذیر تا گفت‌و‌گویی در سطح مقامات بلندپایه را آغاز کنیم و حقیقت را روی میز قرار دهیم.

این درخواست در حالی مطرح شد که نزدیک به سه هفته از اعتراض‌های ضد دولتی در کاراکاس و دیگر شهرهای ونزوئلا می‌گذرد.

بنا به گزارش واحد مرکزی خبر،رئیس‌جمهور ونزوئلا با اشاره به این‌که سازمان‌ها و آژانس‌های آمریکایی برای سرنگونی دولتی که او ریاست آن را بر عهده دارد چراغ سبز نشان داده‌اند؛ از اوباما خواست نشان دهد که می‌تواند آغازگر تغییر سیاست این کشور در قبال کشورهای آمریکای جنوبی و حوزه کارائیب باشد.

مادورو که هفته گذشته از رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد، روز جمعه در اظهاراتی طرح احیای مناسبات دو کشور را در سطح سفرا پیشنهاد و اعلام کرد به وزیر امور خارجه خود اختیارات ویژه‌ای برای برگزاری گفت‌و‌گوهای دوجانبه داده است.

ونزوئلا و آمریکا از اواخر سال 2010 هیچ سفیری در دو کشور ندارند و کاراکاس هشت دیپلمات آمریکایی را طی سال گذشته از جمله سه دیپلمات را در هفته گذشته اخراج کرده‌است.

اوباما توجه مقامات چپ‌گرای ونزوئلا را به درخواست‌های شهروندان این کشور خواستار شده‌است اما مادورو در روزهای اخیر این اظهارات را رد کرده و آن را مداخله آمریکا در امور خارجی این کشور دانسته است.

 اعتراضات سراسری دانشجویان و مخالفان در ونزوئلا هشت کشته و 137 زخمی برجا گذاشته و از زمان آغاز آن بیش از 100 نفر بازداشت شده‌اند.

اعتراضات در خیابان‌های ونزوئلا در حالی آغاز شده است که این کشور از شرایط نابسامان اقتصادی رنج می‌برد و فساد ، جرم و جنایت و بیکاری در این کشور رو به افزایش گذاشته است.

کد N142305

وبگردی