آفتاب

استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای توسعه‌ی مشارکت‌ اجتماعی

استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای توسعه‌ی مشارکت‌ اجتماعی

سرپرست معاونت توسعه‌ی مدیریت و منابع انسانی استانداری ایلام بر استفاده از توانمندی و قابلیت‌های سازمان‌های مردم نهاد برای توسعه‌ی مشارکت‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری،«اسماعیل رستمی» در نشست توجیهی هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد برای اعزام اعضاء به همایش ملی سازمان‌های مردم نهاد با حضور ریاست جمهوری، اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌ نهاد سازمانی با شخصیت حقوقی مستقل، غیر دولتی، غیر انتفاعی و غیرسیاسی است که برای انجام فعالیت داوطلبانه با گرایش فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، بشردوستانه و براساس قانونمندی و اساسنامه‌ی مدون، با رعایت چارچوب قوانین موضوعه کشور و مفاد آئین‌نامه‌های اجرایی آن فعالیت می‌کند.

وی افزود: توسعه‌ی مشارکت‌های اجتماعی نیازمند فعال کردن سازمان‌های مردم نهاد است که باید در دستور کار دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.

سرپرست معاونت توسعه‌ی مدیریت و منابع انسانی استانداری با بیان خاطره‌ای از مبارزات خود در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در تشکیل گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بصورت خودجوش، گفت: با وجود اینکه رژیم موافق تشکیل و فعالیت این سازمان‌ها نبود اما مردم با اعتقادات قلبی در برپایی مراسم و برطرف کردن مشکلات قومی و قبیله‌ای نقش بسزایی داشتند.

رستمی خاطرنشان کرد: در دوران پیش از پیروزی انقلاب این سازمان‌ها بعنوان هماهنگ‌کننده‌ی امور نقش موثری در بسیج نیروهای فعال مذهبی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را در عرصه‌های گوناگون جامعه داشتند و همواره همه‌ی برنامه‌ریزی و مدیریت این سازمان‌ها توسط خود مردم و بصورت خودجوش انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی و به برکت خون شهداء سازمان‌های مردم نهاد، جایگاهی ویژه دارند، ادامه داد: ایجاد فضای مناسب برای بروز توانمندی سازمان‌های مردم نهاد و برطرف کردن موانع و مشکلات آنها یکی از وظایفی است که باید به آن اهتمام ورزید.

سرپرست معاونت توسعه‌ی مدیریت و منابع انسانی استانداری ایلام با بیان اینکه عموماً هزینه‌ی سازمان‌های مردم نهاد با مشارکت عمومی مردم همراه است، گفت: نحوه‌ی انجام حمایت‌های دولتی از سازمان‌های مردم نهاد باید مدیریت و ساماندهی شود تا کار ویژه‌ی اصلی آنها که همانا ارتقاء سطح نشاط و افزایش روحیه‌ی امید در جامعه است نهادینه شود.

رستمی با اشاره به همایش ملی سازمان‌های مردم نهاد و با تقدیر از درایت دولت «تدبیر و امید» برای توجه به خواسته‌های جوانان، افزود: همایش ملی سازمان‌های مردم نهاد نمایشی از وحدت و همبستگی همه‌ی گروه‌های مردمی در بستر مشارکت اجتماعی و عمومی است.

وی با اشاره به اینکه دیدار سمن‌ها با رئیس جمهور نخستین دیدار این مجموعه با بالاترین مقام اجرایی کشور است، ادامه داد: در برگزاری این همایش که دستگاه‌های اجرایی عضو شورای اجتماعی کشور مشارکت فعال دارند مهم‌ترین مطالبه آنان قانونمند شدن جایگاه این سازمان‌ها در جامعه و کشور است که در دستور کار دولت «تدبیر و امید» قرار دارد.

سرپرست معاونت توسعه‌ی مدیریت و منابع انسانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: رویکرد دولت با سازمان‌های مردم نهاد یک رویکرد تعامل‌گراست که همه‌ی دستگاه‌های اجرایی باید حمایت‌های لازم را برای توسعه و ارتقاء فعالیت آنان در جامعه فراهم کنند.

انتهای پیام

کد N142277

وبگردی