آفتاب

گسترش احزاب تندرو و ملی گرا در اروپا

گسترش احزاب تندرو و ملی گرا در اروپا

ایرنا- تهران- صدها میلیون شهروند اروپایی در ماههای آینده به پای صندوق های رای می روند تا نمایندگان خود را برای کمیسیون اروپا انتخاب کنند و این در حالی است که گفته می شود دامنه نفوذ احزاب تندرو و ملی گرا نسبت به گذشته افزایش یافته است.

دراین انتخابات751 نماینده برای یک دوره پنج ساله انتخاب می شود و به این ترتیب انتظار می رود اتحادیه اروپا مسیر جدیدی را برای نوین سازی نهادهای خود در پیش خواهد گرفت.

براساس پیش بینی های به عمل آمده 400 میلیون شهروند اروپایی در ماه مه سال جاری میلادی در پای صندوق های رای حاضر خواهند شد.

براساس آمار پیش بینی می شود که در این دور از انتخابات کمیسیون اروپا، از یک سو میزان شرکت کنندگان در پای صندوق های رای کاهش و از سوی دیگر دامنه فعالیت و نفوذ احزاب و جناح های چپ در درون اتحادیه اروپا افزایش می یابد.

حزب آزادی هلند و جبهه ملی فرانسه از جمله احزاب تندرو و چپ اروپا هستند که در انتخابات آتی نقش پررنگی خواهند داشت.

برخی از احزاب چپ در گرایش های ملی گرایی خود به حدی تندرو هستند که خواستار خروج کشورهایشان از اتحادیه اروپا شده اند.

این در حالی است که بسیاری از رهبران اروپا از مدت ها پیش نسبت به رشد ملی گرایی و تندروی در این اتحادیه هشدار داده اند ولی همچنین تاکید دارند که احزاب محافظه کار و میانه رو که خواستار حفظ اتحادیه اروپا هستند هنوز از اکثریت برخوردارند.

نظر سنجی ها حکایت از آن دارد که حزب مردمی اروپا، حزب آزادیخواهان، احزاب طرفدار محیط زیست موسوم به احزاب سبز و احزاب سوسیال دمکرات که تمامی از احزاب محافظه کار و میانه رو در اتحادیه اروپا محسوب می شوند بیش از70 درصد از کرسی های کمیسیون اروپا را تصاحب خواهند کرد.

انتخاب نمایندگان کمیسیون اروپا از 22 تا 25 ماه مه سال جاری میلادی در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

اروپام 1583 ** 1064
کد N142202

وبگردی