آفتاب

فیلم «راننده و روباه» برنده جایزه‌ ویژه هیات داوران آمریکا

فیلم «راننده و روباه» برنده جایزه‌ ویژه هیات داوران آمریکا

فیلم مستند بلند «راننده و روباه» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی آرش لاهوتی، برنده جایزه ویژه هیات داوران جشنواره مستند «آسمان وسیع» آمریکا شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یازدهمین دوره جشنواره آسمان وسیع Big Sky طی روزهای 26 بهمن تا 3 اسفند ماه 1392 در شهر «مونتانا» آمریکا برگزار شد و فیلم مستند «راننده و روباه» ساخته آرش لاهوتی، موفق به دریافت جایزه ویژه هیات داوران (جایزه خلاقیت و نگاه هنری) این جشنواره شد.

برپایه این گزارش، جشنواره «آسمان وسیع» از مهمترین جشنواره‌های تخصصی مستند در غرب آمریکاست که از مزیت معرفی فیلم‌های مستند آمریکایی به آکادمی اسکار هم برخوردارست.

مستند «راننده و روباه» که پُرتره‌ای از «محمود کیانی فلاورجانی» راننده کامیون و فیلمساز تجربی سینمای ایران است، ضمن کسب جایزه نانوک طلایی جشنواره فلاهرتینا روسیه و جایزه هوگوی طلایی جشنواره شیکاگو آمریکا، در جشنواره های هات داکس کانادا، ویزیون دورئل سوئیس، کراکو لهستان، داک پوینت فنلاند، لوساس فرانسه و تی آر تی ترکیه هم به نمایش درآمده است.

ضمن اینکه این فیلم طی هفته گذشته، در شهرهای پاریس، بوردو و پوآتیه فرانسه نیز به نمایش درآمد و با حضور کارگردان، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N142161

وبگردی