آفتاب

عربستان برای مخالفان سوری سلاح‌های "تاثیرگذار"پاکستانی می‌فرستد

عربستان برای مخالفان سوری سلاح‌های "تاثیرگذار"پاکستانی می‌فرستد

منابع عربستانی از طرح جدید این کشور برای خرید سلاح‌های "سرنوشت ساز" از پاکستان و ارسال آن برای مخالفان سوری خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ خبرگزاری فرانسه در گزارشی به نقل از منابع دیپلماتیک عربستانی با افشای این خبر تاکید کرد: سفر اخیر سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان به پاکستان در همین راستا بوده است.

بنا بر این گزارش عربستان با خرید سلاح‌های استراتژیکی از پاکستان از جمله نمونه بهینه سازی شده موشک‌های دوش پرتاب ضد هواپیما و نیز موشک‌های ضد تانک، قصد دارد این سلاح‌ها را وارد سوریه کند تا در اختیار مخالفان قرار گیرد.

راحیل شریف، رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان نیز اوایل فوریه به عربستان رفته و در این باره با سلمان بن عبدالعزیز گفت‌وگو کرده است.

هفته گذشته نیز رئیس مخالفان سوریه با سفر به داخل این کشور به مخالفان وعده داده بود که به زودی سلاح‌های سرنوشت سازی به دست آنها خواهد رسید که توازن قدرت در میدان‌های نبرد را به نفع شورشیان تغییر خواهد داد.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، آمریکا که پیشتر از ترس اینکه مبادا این سلاح‌ها به دست مخالفان بیفتد با ارسال چنین تسلیحاتی به سوریه مخالف بود، اکنون و با شکست مذاکرات ژنو با ارسال این سلاح‌ها موافقت کرده است.

پیشتر نیز گزارش‌هایی مبنی بر طرح آمریکایی - عربی برای وارد کردن مقادیر انبوهی سلاح از سمت جنوب به سوریه و آغاز حمله‌ای گسترده از سوی مخالفان به دمشق، پایتخت سوریه در فصل بهار منتشر شده بود.

بنابر گزارش‌های رسیده، فرستادن سلاح به سوریه با توافق دولت اردن از مرزهای این کشور انجام می‌شود و انبارهایی برای ذخیره سازی این سلاح‌ها در مرزهای شمالی اردن نیز ساخته خواهد شد.

انتهای پیام

کد N141990

وبگردی