آفتاب
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی:

جشنواره ملی ملکوت از عترت اهل بیت(ع)و حوزه‌های علمیه نشات می‌گیرد

جشنواره ملی ملکوت از عترت اهل بیت(ع)و حوزه‌های علمیه نشات می‌گیرد

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: ما در جشنواره ملی ملکوت درصدد آنیم تا بتوانیم از همه نخبگان علمی بهره ببریم و همه آنها را گرد هم آوریم تا در مورد علوم به وحدت برسیم.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فیض در نشست خبری "اختتامیه جشنواره ملی ملکوت" اظهار کرد: ما درصدد آنیم که در این جشنواره به سوالاتی در رابطه با رسالت فرهنگی تمامی ارگان‌ها پاسخ دهیم چرا که اگر ارگان‌های فرهنگی و دانشگاهی ما رسالت خود را در رابطه با قرآن بدانند هرگز دچار مشکل نمی‌شوند.

وی ادامه داد: این جشنواره از عترت اهل بیت(ع) و حوزه‌های علمیه نشات می‌گیرد و مرجعیت بزرگ شیعه در راستای مدیریت این جشنواره گام برداشته است و این می‌تواند اعتبار بالایی به این موضوع بدهد و از شخصیت‌هایی بهره می‌گیریم که همه آنها در تفسیر از درجه‌های بالایی برخوردار هستند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تاکید کرد: ما در این طرح یک ساحت و مرجعیت خاص داریم و با تغییر هر دولتی آسیبی به این موضوع نمی‌رسد. در برنامه‌های فرهنگی متاسفانه بحث مقطعی بودن را داریم که به دلیل زمانبندی نابجا متاسفانه اکثر برنامه‌ها به نتیجه دلخواه نمی‌رسد ولی جشنواره ملی ملکوت برای 10سال برنامه‌ریزی دارد و این باعث می‌شود که به دلیل ثبات زمانی بتوانیم سیاست‌گذاری‌های مناسبی را ارائه دهیم.

وی در پایان گفت: در این جشنواره ما با مشکلات مالی مواجه نیستیم چراکه از تمامی سازمان‌ها بهره می‌بریم و این طرح می‌تواند به خود سازمان‌ها نیز بهره زیادی برساند و این خود باعث می‌شود که جشنواره از کارآمدی بسیار بالایی برخوردار شود.

در ادامه این نشست خبری مصطفی امرائی رئیس مرکز بین‌المللی نشر اسراء با بیان اینکه ما درصدد آنیم تا در این جشنواره بتوانیم از فعالیت‌های دانشگاهی بهره زیادی ببریم، گفت: اینگونه فعالیت‌ها می‌تواند پنجره‌ای جدید رو به تمدنی جدید برای ما باز کند و این تمدن نوین اسلامی می‌تواند در دانشگاه‌ها تاثیرات زیاد بگذارد.

وی افزود: در این جشنواره 177 هزار نفر شرکت‌کننده داشتیم و بخشی از این جشنواره برای اساتید و دانشجویان بود که اختصاصی محسوب می‌شد و دانشجویان و اساتید باید خلاصه‌نویسی در راستای "سیرت انسان در قرآن" مقاله و خلاصه‌نویسی ارائه دهند و یک بخش عمومی داشت که در آن تمامی افراد جامعه می‌توانستند از طریق پیامک و وبلاگ‌نویسی در این جشنواره شرکت کنند.

رئیس مرکز بین‌المللی نشر اسراء یادآور شد: یکی از اهداف جشنواره این است که دانشگاهیان با یک نگاه جدیدی از اسلام آشنا شوند و به نوعی اسلام ناب را بشناسند. متاسفانه همواره در دانشگاه‌ها به نوعی از اسلام دفاع می‌شود که برای دانشجویان جذابیتی ندارد ولی خوشبختانه کتاب جوادی آملی که از آن بهره می‌بریم به گونه‌ای نوشته شده که برای دانشگاهیان ایجاد جذابیت می‌کند و از مرزبندی‌هایی که تابه حال بوده دیگر خبری نیست.

امرائی در پایان گفت: در کتاب جوادی آملی یک نگاه توحیدی نسبت به تمامی علوم صورت گرفته و این نگاه فضای ویژه و جدیدی برای دانشجویان و دانشگاه‌ها فراهم می‌کند و امیدواریم با ارائه آثار مفید بتوانیم در راستای ترویج این نگاه گام برداریم.

انتهای پیام

کد N141777

وبگردی