آفتاب

مسکو: هدف از قطعنامه شورای امنیت، بهبود اوضاع انسانی در سوریه است

مسکو: هدف از قطعنامه شورای امنیت، بهبود اوضاع انسانی در سوریه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف از صدور قطعنامه شورای امنیت بهبود اوضاع انسانی سوریه است از کشورهای ذی ربط خواست تلاش خود را برای حل بحران سوریه به کار ببندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن اشاره به تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره تسهیل کمک‌های انسان دوستانه به سوریه گفت: در قطعنامه‌ای که شورای امنیت روز شنبه آن را تصویب کرد، دولت سوریه و گروه‌های مخالف به عنوان مسئول تسهیل در روند کمک رسانی به شهروندان سوری در راستای همکاری با سازمان‌های فعال حقوق بشر شناخته شده‌اند.

لوکاشویچ تاکید کرد: در این قطعنامه هیچ صحبتی از اعمال تحریم به میان نیامده و هدف اساسی از تصویب آن بهبود وضعیت انسانی در سوریه و ارائه ضمانت برای وصول کمک‌های بشردوستانه به شهروندان سوری است.

وی تصریح کرد: این قطعنامه بر لزوم ارسال کمک‌های بشردوستانه در چارچوب قوانین سازمان ملل که همان احترام به حاکمیت سوریه و موضع دولت این کشور است تاکید دارد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: روش هدفمند و غیر سیاسی سازمان ملل در این قطعنامه عامل اساسی و کار آمد برای پیشبرد تلاش‌ها در راستای تسهیل و روند و ارسال و وصول کمک‌های انسانی به مردم سوریه است.

وی گفت: در قطعنامه شورای امنیت درباره بهبود وضعیت انسانی در سوریه به اتخاذ راهکاری سیاسی و همه جانبه از طریق مذاکرات داخلی مستمر و در چارچوب معاهده ژنو تاکید شده است.

لوکاشوویچ در پایان از همه کشورهای ذی ربط خواست که در حل بحران سوریه و پیشبرد روند سیاسی برای حل این بحران نقشی فعال ایفا کنند.

انتهای پیام

کد N141499

وبگردی