آفتاب

سفر وزیر خارجه چین به عراق / تماس تلفنی کری با زیباری

سفر وزیر خارجه چین به عراق / تماس تلفنی کری با زیباری

وزیر امور خارجه چین صبح امروز وارد بغداد شد تا درباره مسائل مختلف با مسئولان عراقی صحبت کند، در همین حال وزیران خارجه آمریکا و عراق در تماسی تلفنی آخرین تحولات منطقه را مورد بحث قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین به همراه هیاتی بلندپایه، صبح امروز (یکشنبه) وارد بغداد شد و مورد استقبال هوشیار زیباری، همتای عراقی خود قرار گرفت.

دو طرف در این دیدار که اولین دیدار یک مقام عالی رتبه چین از عراق از سال 2003 تا کنون است، قرار است درباره مهمترین تحولات منطقه و عراق از جمله اختلافات داخلی این کشور و بحران سوریه گفت‌وگو کنند.

در همین حال جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و هوشیار زیباری، شب گذشته در تماسی تلفنی به بررسی مهمترین مسائل منطقه‌ای پرداختند.

در جریان این تماس دو طرف در خصوص پاره‌ای از مسائل مشترک، ‌آخرین تحولات منطقه، مسائل مربوط به تحکیم امنیت و صلح در عراق و فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات در این کشور مذاکره کردند.

علاوه بر این بحران سوریه و تحولات اخیر این کشور بخشی دیگر از گفتگوی تلفنی وزرای خارجه دو کشور بود.

در بیانیه‌ای که امروز توسط وزارت خارجه عراق منتشر شد، آمده است که جان کری تاکید کرده کشورش از تلاش‌های عراق در مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند.

هوشیار زیباری به نوبه خود بر پایبندی دولت عراق به ایجاد فضایی مناسب جهت برگزاری انتخابات پارلمانی و تغییر اوضاع امنیتی و سیاسی در استان الانبار تاکید کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، کری و زیباری در این تماس پیامدهای بحران سوریه بر اوضاع امنیتی و انسانی عراق را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت ادامه رایزنی‌ها در خصوص اوضاع منطقه تاکید کردند.

انتهای پیام

کد N141490

وبگردی