آفتاب
جلیلی به ایسنا خبر داد،

کمیسیون تلفیق ایرادات شورای نگهبان را پذیرفت

کمیسیون تلفیق ایرادات شورای نگهبان را پذیرفت

یک عضو کمیسیون تلفیق با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان در جلسه صبح امروز این کمیسیون، گفت که کمیسیون تلفیق ایرادات شورای نگهبان را پذیرفت و بر این اساس چهار ماده الحاقی مورد ایراد شورای نگهبان را حذف کرد.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: شورای نگهبان چهار ایراد را در مورد لایحه بودجه مطرح کرده بود که یکی از آنها مربوط به پذیرش اسناد رسمی اراضی روستاییان به عنوان ضمانت بانکی بود که شورای نگهبان این بند الحاقی را قانونگذاری دانسته به همین دلیل کمیسیون تلفیق نیز با تایید نظر شورای نگهبان این بند را حذف کرد.

این عضو کمیسیون تلفیق توضیح داد: ایراد دیگر شورای نگهبان در مورد بندی از لایحه بودجه بود که مطابق با آن کارفرمایان هر کارگاه همانند کارگران آن کارگاه بیمه می‌شدند که این نیز به تصویب شورای نگهبان قانونگذاری محسوب شده به همین دلیل حذف شد.

به گفته جلیلی، دو ایراد دیگر مربوط به بیمه زنان متاهل خانه‌دار و سابقه آموزشی بهورزان بود که به دلیل اینکه این دو بند قانونگذاری تلقی شده است از لایحه بودجه حذف گردید.

جلیلی یادآور شد: کمیسیون تلفیق دفعه قبل نیز این موارد را حذف کرده بود اما در صحن علنی با نظر نمایندگان دوباره به لایحه بودجه اضافه شد به همین دلیل کمیسیون نظر شورای نگهبان را پذیرفت و به حذف این چهار بند الحاقی رای داد.

این عضو کمیسیون تلفیق در مورد تصمیم نهایی اتخاذ شده برای لایحه بودجه، گفت: قرار شد که تمامی اعمال نظرها، اعمال نفوذها و دستکاری در جداول لایحه بودجه حذف شود و ملاک مصوبه کمیسیون تلفیق در مورد جداول باشد و فارغ از آن هیچ تغییری در جداول و پیوست بودجه صورت نگیرد. این موضوع در جلسه امروز کمیسیون تلفیق نیز مورد تاکید قرار گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که رییس مجلس و هیات رییسه مجلس با اعمال نفوذ انجام شده در جداول لایحه بودجه برخورد کنند تا شاهد تکرار چنین اتفاقاتی در آینده نباشیم.

جلیلی در پایان گفت که ایرادات شورای نگهبان در مورد لایحه بودجه در جلسه روز سه‌شنبه هفته جاری مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N141432

وبگردی