آفتاب

خطر نشت مواد رادیواکتیو به دریا در یکی از مراکز ذخیره زباله هسته‌ای در انگلیس

خطر نشت مواد رادیواکتیو به دریا در یکی از مراکز ذخیره زباله هسته‌ای در انگلیس

به دلیل ترس از نشست مواد رادیواکتیوی در دریا، از مدیران یک انبار ذخیره زباله هسته‌ای در انگلیس خواسته شد تا برای محافظت از این مرکز در برابر وقوع سیل وارد عمل شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه ایندیپندنت گزارش داد: بخش زیادی از زباله‌های ذخیره شده در مخازن این سایت از یکی از آلوده‌ترین نیروگاه‌های هسته‌ای دنیا سرچشمه می گیرد که در چند مایلی این مرکز در جزیره کامبریا واقع در شمال غرب انگلیس قرار دارد. از این رو لازم است از این انبار زباله هسته‌ای با ایجاد سد در برابر سیل محافظت شود.

کارشناسان سازمان محیط زیست نگرانند نسل‌های آینده ممکن است به دلیل افزایش سرعت تغییرات آب و هوایی و در نتیجه غیرقابل پیش‌بینی بودن تاثیرات آن از نشست زباله‌های رادیو اکتیوی به دریای ایرلند آسیب ببینند.

مقامات محلی می‌گویند که از میزان نگرانی این کارشناسان و هشدار آنها در خصوص احتمال وقوع سیل و فرسایش ساحلی در نزدیکی این مرکز متعجب شده‌اند.

این در حالی است که مهندسین یک مرکز مشاوره در انگلیس از سازمان محیط زیست خواسته‌اند تا هر چه فوری به این مسئله رسیدگی کند و مانع از آسیب رسانی به واحدهایی شوند که ضایعات فلزی رادیواکتیوی،پلاستیک و پوشش های محافظتی در آنها نگهداری میشود.

این مرکز که علاوه بر این زباله‌هایی با آلودگی کمتر از بیمارستان‌ها، وزارت دفاع و صنعت نفت را نگهداری می‌کند از سال 1959 تاکنون در حال فعالیت است. اگرچه این مرکز برای 100 سال آینده ایمن شناخته شده، در حال حاضر احتمال وقوع سیل در بخش‌های جنوبی این مرکز و در نتیجه ورود مواد رادیواکتیوی به دریا وجود دارد.

کارشناسان همچنین در مورد فرسایش ساحلی در نزدیکی این سایت هشدار داده‌اند. آنها می‌گویند: بطور مسلم یکی از تاثیرات آب و هوایی می‌تواند افزایش سطح آب دریا باشد. بنابراین افزایش ذخیره‌سازی زباله‌های هسته‌ای در سواحل یکی از مشکلات نسل‌های آینده خواهد بود.

انتهای پیام

کد N141424

وبگردی