آفتاب
نماینده شهر بابک در مجلس:

ابلاغ دستورالعمل اقتصاد مقاومتی رهبری به قوای سه گانه نقشه راه توسعه کشوراست

ابلاغ دستورالعمل اقتصاد مقاومتی رهبری به قوای سه گانه نقشه راه توسعه کشوراست

تهران-ایرنا- نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی، ابلاغ دستورالعمل اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب به قوای سه گانه را نقشه راه توسعه و پیشرفت و همچنین راه برون رفت از مشکلات کشور دانست و گفت:این دستور العمل به رونق اقتصادی در داخل کشور توجه دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسین فتاحی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس در نطق میان دستور خود افزود: همان طور که امسال، سال حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شد، مردم فهیم ایران با وحدت و انسجام خود در انتخابات ریاست جمهوری وشوراهای اسلامی و سالگرد نهم دی 88و همچنین سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حماسه سیاسی را رقم زدند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما حماسه اقتصادی مدنظر رهبر معظم انقلاب با نگاه به داخل و رونق اقتصادی در داخل کشور فراهم می شود که در همین زمینه با ابلاغ دستورالعمل اقتصاد مقاومتی به قوای سه گانه، نقشه راه توسعه و پیشرفت کشور و برون رفت از مشکلات را به همه هدیه کردند.

فتاحی تاکید کرد که این نقشه راه جایگاه واقعی خود را در حد شان و منزلت ملت ایران باید به دست آورد.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب 30 بهمن ماه با ابلاغ سیاست های کلی «اقتصاد مقاومتی» تأکید کردند: پیروی از الگوی علمی و بومی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی، عامل شکست و عقب نشینی دشمن در جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ایران خواهد شد.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس در ادامه نطق خود به بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: ایشان با رهبری های عالمانه و پدرانه خویش تمام حیله ها و ترفندهای استکبار و دشمنان را نقش برآب کردند به ویژه درباره مساله هسته ای که فرمودند اگرچه من به این مذاکرات خوشبین نیستم اما چون دولت های قبلی و فعلی اصرار کردند، پذیرفتم.

وی افزود: معظم له فرمودند من به دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای اطمینان دارم و از آنها حمایت می کنم اما براساس دیدگاه ایشان مردم باید مذاکرات را به دقت زیرنظر داشته و مراقب ترفندهای مزورانه دشمنان باشند چرا که تاکنون به وعده های خود عمل نکرده اند.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس همچنین به کمبود فضاهای آموزشی و بهداشتی در حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و از وزیربهداشت،درمان و آموزش پزشکی درخواست کرد که نسبت به اجرای مصوبه دولت گذشته در مورد ساخت بیمارستان 95 تخت خوابی دراین شهرستان اقدام کند.

فتاحی خطاب به رییس جمهوری گفت: حوزه انتخابیه شهر بابک با سابقه 10 هزار ساله فرهنگی و تاریخی به دلیل بی مهری های گوناگون نتوانسته است جایگاه خود را به دست آورد و در لایحه بودجه 93 نیز مانند سال های قبل جایگاه چندانی ندارد.

وی یادآور شد: هر ساله جمعیت شهربابک براساس آمار از سال قبل کمتر می شود. سوال اینجاست که چرا مردم، نخبگان، مهندسان و پزشکان از این شهرستان مهاجرت می کنند و حاضر به ماندن دراین شهر نیستند.

وی تصریح کرد: درحوزه بهداشت و درمان نیز کمبودهایی در بخش نبود بیمارستان مجهز وجود دارد. با وجود اینکه شهر بابک در مسیر ترانزیتی تهران- بندرعباس و شیراز- مشهد واقع شده است،دارای یک بیمارستان قدیمی و فرسوده و فاقد پزشک متخصص در رشته های مختلف است.بنابراین مردم رنجدیده این شهرستان به محض کوچک ترین مشکل و بیماری مجبورند متحمل هزینه های رفت و آمد بسیار شده به مرکز استان و یا شهر یزد سفر کنند.

وی، این بیمارستان قدیمی را هم در آستانه ورشکستگی دانست و گفت:نسبت به ساخت بیمارستان 95 تخت خوابی که از موسسات دولت قبلی است ،در شهر بابک اقدام شود.همچنین درخواست دارم که درخصوص ارسال پزشک متخصص هم اقدامی انجام شود.

وی با بیان اینکه حوزه انتخابیه ام دارای مشکلات فراوانی است، گفت: شهر بابک اگر چه از نظر علم و کسب موفقیت در استان کرمان سرآمد است، اما مشکلات آموزش و پرورش به حدی است که روحیه اولیاء ،دانش آموزان مربیان را سخت می آزارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلساز وزیرآموزش و پرورش خواست که به رفع مشکلات آموزشی این شهر همت گمارد.

فتاحی اظهار داشت: دانش آموزان شهر بابکی از نظر کسب رتبه کنکور و قبولی جایگاه اول استان را دارند و در کشور مطرح هستند، اما این شهر فاقد دانشگاه دولتی است.از وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری نیز درخواست دارم که دراین زمینه اقدام مناسب را انجام دهد.

پیش از جلسه علنی امروز، نمایندگان در یک جلسه غیرعلنی شرکت کردند تا به بررسی مذاکرات اخیر هسته ای با گروه 1+5 در وین و همچنین ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه 1393 بپردازند.

سیام3**9173**1336
کد N140292

وبگردی