آفتاب

دیدار سفیر ایران در بیروت با رئیس حزب کتائب لبنان

دیدار سفیر ایران در بیروت با رئیس حزب کتائب لبنان

غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران با امین جمیل رئیس‌جمهور اسبق و رئیس حزب کتائب لبنان ملاقات و در خصوص تحولات داخلی لبنان، روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، امین جمیل در این دیدار که سجعان قزی نائب رئیس حزب و وزیر کار لبنان نیز حضور داشت، با محکوم کردن انفجار تروریستی مقابل رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در بیروت اظهار داشت: بزرگترین خطری که منطقه و لبنان را تهدید می‌کند خطر گروه‌های تروریستی و تندروی‌های دینی است لذا تلاش داریم در بیانیه وزارتی دولت جدید لبنان، مقابله با تروریسم را به عنوان اولویت اصلی دولت درج کنیم.

رئیس حزب کتائب با اشاره به مواضع مثبت دولتمردان ایران از جمله مواضع وزیر امور خارجه در تعامل با کشورهای منطقه افزود: ایران نقش بارزی در منطقه داشته و سیاست درهای باز ایران شایسته پاسخ مناسب دیگر کشورهای منطقه است.

وی مذاکرات هسته‌ای کشورمان با مجموعه کشورهای 1+5 و آمادگی ایران جهت شفاف سازی درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود را فرصتی برای کشورهای منطقه و جهان دانست و با تاکید بر حق ایران در بهره برداری از تکنولوژی صلح آمیز هسته‌ای افزود: این مذاکرات تأثیر بسیار زیادی بر منطقه خواهد داشت و فضای جدیدی از تعامل را در منطقه و جهان ایجاد کرده است که باید از آن بهره برداری شود.

وی افزود: اصولا بمب هسته‌ای در جهان کنونی توجیهی نداشته و کشورهایی که با صرف هزینه‌های کلان چنین بمبی را ساخته‌اند هرگز نمی‌توانند از آن استفاده کنند بلکه باید با صرف هزینه‌های کلان نسبت به خنثی سازی آنها اقدام نمایند. اکنون اسرائیل در منطقه دارای بمب هسته‌ای است اما هیچ کشوری متعرض آن نمی‌شود.

امین جمیل توجه به وضعیت داخلی لبنان را مهمترین اولویت حزب کتائب برشمرد و گفت: حضور گسترده آوارگان سوری در لبنان بر مشکلات این کشور افزوده است. ایران با توجه به جایگاه ممتاز خود در منطقه می‌تواند نقش به سزایی در کمک به لبنان برای عبور از این مرحله حساس داشته باشد.

غضنفر رکن‌آبادی سفیر ایران در لبنان نیز ضمن تشریح جزئیات مذاکرات هسته‌ای کشورمان با مجموعه 1+5 گفت: ایران مراتب جدیت خود را در این مذاکرات به اثبات رسانده اما دیگر کشورها نتوانسته‌اند اعتماد کامل ایران را جلب کنند.

سفیر ایران با اشاره به بحران سوریه به خطر گروه‌های تروریستی تکفیری برای کشورهای منطقه و جهان اشاره کرد و افزود: لبنان نیز از این خطر در امان نمانده و از این رو ضرورت دارد تمامی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی لبنان در کنار یکدیگر به مبارزه با این خطر بپردازند و با حفظ وحدت و انسجام خود توطئه‌های دشمنان را خنثی سازند.

وی تاکید کرد: ایران همواره مراتب حمایت خود را از وحدت و انسجام گروه‌های مختلف لبنانی اعلام داشته و در این راستا با همه گروه‌ها و طوائف و جریان‌های مختلف لبنانی تعامل داشته است. ایران از هیچ کوششی در راستای تقویت وحدت و ثبات و استقرار لبنان دریغ نمی‌ورزد.

انتهای پیام

کد N140271

وبگردی